Solex förgasare volvo360
Solex förgasare volvo360
Hejsan jag har ett par gamla solex förgasare till volvo 360.
fanns nått trimkit för med dessa förgasare från volvo förr?
jag är lite nyfiken på om dessa skulle vara nått att ha till en b230 med lite planad topp fs280 kam samt extraktor. och i så fall om någn har någon idé om bestyckning?
Tacsam för svar //Martin
jag är lite nyfiken på om dessa skulle vara nått att ha till en b230 med lite planad topp fs280 kam samt extraktor. och i så fall om någn har någon idé om bestyckning?
Tacsam för svar //Martin
men alltså vadå, hur fan ska du annars veta ?? är ingen som vet exakt hur ett par solex ska vara bestyckade för just det du har. Bättre då o sätta dit dom starta o se hur den går, nyser den ja då ska den ha fetare på lågfart så får man jobba sig fram till ett bra resultat.martin n skrev:åhh tack för det verkligen uttömmande svaret???
//Martin
Inget slår skön sången från Webrar!
-
- Forumsberoende
Re: Solex förgasare volvo360
liite mer opplysninge ang dom "solex" forgassere som det her snakkes om; tackmartin n skrev:Hejsan jag har ett par gamla solex förgasare till volvo 360.
Tacsam för svar //Martin
tror tilåme att det fanns solex ( strombergtyp) til 360...
er det 2x45 solex til volvo 140( r-sportsatsen

caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
nej det är 2st 2x40 har ingen aning om halsringar eller bestyckning? har aldrig hållt på med detta innan? bara lekt med turbo bilar och tänkte att detta kunde vara ett roligt budget projekt då man har en massa volvo grejjer liggandes...caterpillar skrev:liite mer opplysninge ang dom "solex" forgassere som det her snakkes om; tackmartin n skrev:Hejsan jag har ett par gamla solex förgasare till volvo 360.
Tacsam för svar //Martin
tror tilåme att det fanns solex ( strombergtyp) til 360...
er det 2x45 solex til volvo 140( r-sportsatsen) vi snakker om her
![]()
//Martin
det fanns en trimsats en gång i tiden med solex 40 addhe och elfläkt, avgassysten, k kam.
//Per
//Per