jag tycker de är hel fräna och vilket CV värde den ska ha mins en vit bil som mike morgan hadde tror den hette casper (spöket) som va ruskigt frän och åkte rekord fort med sugmotor i nån street klas för ca 10 år sen.
Jens Gustavsson skrev:jag håller med jag tycker de är hel fräna och vilket CV värde den ska ha mins en vit bil som mike morgan hadde tror den hette casper (spöket) som va ruskigt frän och åkte rekord fort med sugmotor i nån street klas för ca 10 år sen.
Glöm inte bort Jens att det är CV-värdet * frontarean = aerodynamisktmotstånd. Så denna bil med sin lilla frontarea och fint Cv lär ju va grymt bra!
Jens Gustavsson skrev:jag håller med jag tycker de är hel fräna och vilket CV värde den ska ha mins en vit bil som mike morgan hadde tror den hette casper (spöket) som va ruskigt frän och åkte rekord fort med sugmotor i nån street klas för ca 10 år sen.
Glöm inte bort Jens att det är CV-värdet * frontarean = aerodynamisktmotstånd. Så denna bil med sin lilla frontarea och fint Cv lär ju va grymt bra!
jo jag har gjort några breräkningar på det facktiskt. därför jag valde en vega också som min nya bil (liten front aria och hyggligt cv för en gammal bil iallafall).
Ändrade mig i sista sekund om turbosarna... Nu är de betalda och på G att byggas.
Det blir inte oljefria turbos utan "vanliga". Blev osäker hurvida jag kommer ha vatten i framtiden och tänkte att det var nog lika bra att inte stänga den möjligheten med vattenfri bil.
BrillkoRacing Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri
Jens Gustavsson skrev:
jo jag har gjort några breräkningar på det facktiskt. därför jag valde en vega också som min nya bil (liten front aria och hyggligt cv för en gammal bil iallafall).
Ja det är lite roligt med alla biltillverkare som skryter om cw-värdet men ingen reflekterar över bilens frontarea
Det blir min Neal chance turbin och Rossler Th210 lådan. De funkade så bra i lemansen i somras så är bra sugen på hur de kommer bete sig i en lättare bil ,) Jag e bra sugen på tanken hur allt kommer bete sig i en lättare bil.
På samma laddtryck som i min gamla blåa camaro åkte jag snabbare slutfarter nu än då. Trots 300kg mer vikt och CW värden som ja vet vad. Så intressant minst sagt att se vad nya bilen kan gå på tex 1 bar.
Nu förstör jag ju en stor del av jämförelsen då jag byter agg och bränsle...
BrillkoRacing Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri
Christian L skrev:
Haha men din 745 är snyggare då kanske:P
Jag tycker att den här karossen är helt okej speciellt som racebil, har ägt en -98 och har nu en -88
Har nog inget med att jag äger en 745:a att göra för dom är definitivt inte snygga
Har bara sååå svårt för just denna karossen, men smaken är ju som tur är väldigt olika!
Annars skulle ju alla va intresserade av samma saker som mig och man skulle inte ha råd att köpa nånting alls
Volvo 745 Tic - Portad 531,extraktor,K27, 50 mm Wastegate, 6 pucks sinter och förstärkt Sachsplatta Sprut på G!
Volvo 242L - 76 B23E & M46 Bruksbil
Volvo 242DL - 75 355 & 4 -petad manuell, kass låda, usa skräp!
Volvo 140 Cab - Sommar bil
Christian L skrev:
Haha men din 745 är snyggare då kanske:P
Jag tycker att den här karossen är helt okej speciellt som racebil, har ägt en -98 och har nu en -88
Har nog inget med att jag äger en 745:a att göra för dom är definitivt inte snygga
Har bara sååå svårt för just denna karossen, men smaken är ju som tur är väldigt olika!
Annars skulle ju alla va intresserade av samma saker som mig och man skulle inte ha råd att köpa nånting alls
Tycker bara det är sådant som man kan hålla för sig själv isåfall. Tror inte att brillko startat tråden för att få höra hur ful du tycker bilen är utan mer för att dela med sig av vad han håller på med! Det tycker jag ialf är väldigt kul att se och skulle tycka det vore tråkigt om personer som honom bara sket i att skriva och lägga upp bilder för att folk tycker att en bil är ful eller bara allmänt skriver dumma kommentarer
Nu ser vi fram emot att få se detta monster växa fram
PM har inte Automatlåde förbud i Usa längre. Man kan ju hoppas att PM ändrar sig även i Sverige genom att ta bort regeln när man la till den jävligt fort.
Dessutom att man gjorde FIA reglerna innan NHRA reglerna kom gör ju allt besvärligt.
Att köra AT/A med 516cui maskinen går inte. Däremot med min 479:a
BrillkoRacing Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri