JP mk18 8.5 kopior disskusion

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av dannej »

Walle skrev:Hmm, har kommit ut 3st uppsättningar bara under de senaste dagarna då :? mycket märkligt
Har själv tänkt köpa likadana fälgar så jag vet precis vad jag pratar om.

http://www.blocket.se/skaraborg/Jp_Mk18 ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.blocket.se/alvsborg/Akta_JP_ ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.blocket.se/ostergotland/Jp_m ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Men för fxxk sake :doh: tror du inte att det finns ett samband mellan at det finns mera annonser nu än det har varit sammanlagt på flera år, det är ju givetvis dårar som får panik och ska sälja för dom är rädda för prisras.
En har ju till och med skrivit "Äkta fälgar" redan nu när det är nästan ett halvår till kopiorna kommer ut.

Du har tänkt köpa... hur många affärer har du genomfört?

Jag äger 14st MK18 8,5 och jag har köpt alla jag har kommit över, som sagt till begärt pris, och det är vad jag har lyckats komma över på dom 11 år jag haft körkort.
Så du kan ju försöka lära mig hur man går ut på blocket och handlar fälgar
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: tor apr 28, 2005 8:20 pm
Ort: Vännäs

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Walle »

ja det var 3 år sedan jag var ute efter sånna fälgar och även då var det inga som helst problem att hitta :?
Rädda för prisras? tror inte de har hela livsbesparingarna i ett par 17" fälgar...

Vad har mina affärer med hur "sällsynta" dessa fälgar är?

Aja inte lönt att diskutera detta vidare... vart ett jävla liv över detta, känsligt ämne kanske.
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av J00r »

Vad har mina affärer med hur "sällsynta" dessa fälgar är?
Han menar ju självklart hur många JP mk18 8.5" affärer har du genomfört, jag skulle säga 0. Du kan verkligen inte hävda att det alltid finns på blocket, brukar komma upp någon annons om året och då är fälgarna sålda på 10minuter jag har ringt på en hel del och kommit just efter de blivit sålda...

När jag skrev att det inte var lönt att diskutera menade jag att det inte ger något då ni andra inte verkar se något värde i fälgarna... Är ju som halva grejen att köpa ett par halvrisiga fälgar och fixa till dem!
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Dennis Öhman »

varför köpa fälgar och fixa till när man strax kan köpa nya oanvända mk18??
Verkar ju vara som politik detta!
Ett exempel är ju tex volvos polaris fälgar som idag eiker gör kopior på, okey bredare men kopior. Folk gillar ju dom stenhårt oxå, jag gillar dom oxå, dock bara vit-lackerade.
Tänk fanns det inte kopior? Då hade det inte varit så lätt att få tag på volvos variant av dessa?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: tor apr 28, 2005 8:20 pm
Ort: Vännäs

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Walle »

J00r skrev:Är ju som halva grejen att köpa ett par halvrisiga fälgar och fixa till dem!
Så har jag förstått det rätt om du tycker att halva grejen med fälgar är att köpa risiga? :doh:

Håller med dennis helt och hållet, sluta grina över att det kommer nya billiga.
Äkta JP är ju alltid äkta JP, om det är en riktig entusiast så lär ju inte priset sjunka särskilt mkt.
Men de som vill åt sånna fälgar (speciellt i 18") får sina för ett bättre pris och garanterat i bättre skick.
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av calle Bengtsson »

varför jaga sånna fälgar när det finns lättare och starkare fälgar om man vill ha exlusiva fälgar. jag är ute efter rätt offset styrka, lågvikt och enkelhet, tycker mk18 är fina men att göra kopior :) jag skall försöka skaffa OZ racing eller Rial... dessutom borde det heta Tungmetall fälgar för dom flesta väger för mkt och är skitfula
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
addelunkan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tis nov 30, 2004 11:31 am
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av addelunkan »

har just beställt dem=), lätt mer värt än att köpa dom gamla 17 tummarna för över 20k
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Kristoffer Helle »

Går at bestella nu :)

mk18 8.5 18" er snygga.. dom "gammla" er ju kopior dom med :D
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Fredrik Y »

En bekant har tagit hem så många han kunde till sin däck firma och han har varit ner ringd ända sen han la ut anonser om dom.. Verkar vara stor efterfrågan på dom. Lär ta slut fort
Piab
Sofa
Esp

-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av dannej »

Att dom skulle bara tillverkade i begränsad upplaga luktar ju bluff lång väg, om dom nu skulle vilja göra pengar på en gammal klassiker, varför inte göra så mycket pengar dom kan?

Jag vågar nästan lova att det är försäljningsargument för att sälja så mycket som möjligt denna sommaren, för till nästa sommare kommer inte någon vilja köpa då dom sett att alla andra bilar har samma fälgar på träffarna, så dom går givetvis ut stenhårt och vill sälja av allt.

Jag svär, det kommer bli så uttjatat...
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag tror dom kommer gå sälja, kostar 1795:- och det gör Eiker Polaris idag oxå..
Dom kommer nog tillverkas mer exemplar till nästkommande säsonger. Och ja, jag tror dom kommer sälja bra..
Dänniz 073-8447664
Oves Bror
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: fre mar 30, 2007 3:14 pm
Ort: Arvika

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av Oves Bror »

Klart dom kommer sälja bra då dom är skitsnygga!
Sen är det ju lite kul att läsa alla dissningar av dessa nya kopior, som av en ren "slump" oftast är skrivna av folk som inser att dom betalat ett sjukt överpris för gamla fälgar.
Fälgar som nu kommer hamna i en mer rättvis prisklass för en snygg 17" fälg.
Volvo 745 Tic - Portad 531,extraktor,K27, 50 mm Wastegate, 6 pucks sinter och förstärkt Sachsplatta Sprut på G!
Volvo 242L - 76 B23E & M46 Bruksbil
Volvo 242DL - 75 355 & 4 -petad manuell, kass låda, usa skräp!
Volvo 140 Cab - Sommar bil
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av fugazi »

Snygg? (Subjektivt!)
Kvalité, vikt, funktion o.s.v är objektivt... (håller med calle B)
Är den nya kopian av bättre kvalité än den gamla (kopian?)?
Fungerar den bättre?
Är den/dom pridvärd?

Har lite svårt att förstå uppståndelsen då det bara gäller en fälg som vilken fälg som helst...
volvod6
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: sön dec 07, 2008 8:29 pm

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av volvod6 »

Bild
Bild
Bild
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: JP mk18 8.5 kopior disskusion

Inlägg av fugazi »

Och???

(Rullskridsko om nån frågar mig...)
Skriv svar