Hej
Det är pinsamt att ni inte tittar ordentligt på hans loggar.
Man ser jy lätt att tändningen ligger på 15 grader över hela registret vilket självklart
kan ge upphov till en motor som går som piss när man börjar varva den.
Det ser inte ut som att din VR givare klyddar för dig.
Gör den det så har jag lite inställningar du kan testa på VR-givaren.
Om du har ställt in pottarna fel så får du antingen svårt att få den och trigga på tomgångvarvet. Eller
du får du ett stopp om du varvar mer än 5000rpm.
Jordningen bör du se över. Kolla så att du har jordat MS tillsammans med jordkablarna som går ifrån motorblocket in till kupén.
Din dwell ligger på 6 ms vilket jag tycker låte mycket. Kankske runt 3-5ms hadde räckt.
Glömm inte sedan att öka dina inställningar till de originala i kallstartinställningarna då du har nollat allting.
Här har en du tändningekurva som jag har hitta som du kan testa istället.
Du bör även se efter i din bränsletabell.
Sen att du ligger på 65 i bränsletabellen med en required fuel på 4 bådar för
att du spruta inte en helvetes massa soppa med din 1000cc spridare.
Fila ner det talet till 2 i engine fuel och kanske 20-40 vid tomgången på din bränsletabell.
Men då får du aktivera dina kallstartegenskaper för att få igång bilen
//Hallberg