håller på å testar lite saker som jag inte vet ännu om jag vågar skicka upp bilder på i tråden
skämtåsido så har jag ff ingen kamera å inte haft tid/ork/råd att köpa en ny. så känns så B å uppdatera utan bilder.
lite mer golv fixxat men inte mycket värt att visa. avgasystemet är lite vidarebyggt, ljudämpare på plats iallafall, saknar en 90G böjj innan jag kommer ut till kofångaren bara.
det som är "problemet" är att det är såförbannat trångt med plats.
under golvet kommer det vara en luftspalt på ca 2-3cm mellan golvet å hasplåten (som kommer gå under mer eller mindre hela bilen, en lös skiva typ plyfa eller alu)
inne i bilen ligger stolarna emot både kardantunnel och dörrsida. så VART ska jag dra vattenrören til kylaren bak??
första tanken var å dra dem i trösklarna, men problemet är att fram är det bara 5-7cm mellan däck å tröskel, ska man få plats med en 90 gradersböjj å vattenslang där så kommer däcket ta i när man svänger.
lösningen blir att "locka" "ramröret" som går mellan "kylarbalken" bak till upphängning av 4 linken. dvs förflytta vattnet till/från kylaren/motorn genom "ramen"...
det är ju rätt smart, sparar massa plats å man får rätt mycket extra vattenmängd i systsemet, ptroblemet börjar ju först när man inser at jag redan svetsat det mesta av ramen med MIG svets, dvs inte så värst 100% tätt överallt
har trycktetsat ramen till 9 bar å man kan inte höra att det pyser nånstans, eller känna med handen. men när man börjar läcksöka med såpvatten så bubblar det både här å var
dvs har spenderat en hel del tid åt att slipa ned svets å fyllt i med ny/mer svets för å få tätt... men nu verkar det vara ganska tätt . iallafall så pass tätt att det kommer inte läcka vatten (vatten är ju tjockare än luft å dessutom bara runt ca 1 kilo istället för dem 9 jag trycktestar med)
nu sista dagarna har jag dock fått läga på ett kol med 360in igen för å få dne körbar. motorn til den är mer eller mindre klar å fått byta lite skit som gick sönder på den under säsongen... kanske blir uppstar av den rätt snart så kan jag koncentrera mej på micran igen