Luhr´s garage Overboostracing, Toppar toppar toppar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
MGP
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tis mar 16, 2010 7:00 pm

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av MGP »

kammen har 0.30mm spel på insug så mindre an 1.3 vågar jag inte. blir väll så man fegar ur och åker 1.5mm in och ut :)
MG Performance
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av Tommy Luhr »

ja det är nog ingen märkbar skillnad direkt i register skulle jag tro på en turbo motor.
Mvh:Tommy
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
sick
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: sön feb 08, 2009 3:00 pm
Ort: karlsborg
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av sick »

tja tommy
jag var och köpte den första 531 toppen du cnc fräste . har du flödes testat dom topparna vore kul med lite info:) för övrigt funkar toppen fint:)

MVH rickard
"aerodynamik är för folk som inte kan bygga motorer"
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av Tommy Luhr »

Tjena Sick: jag har inte kört någon sådan i bänken än, konstigt nog..
Men då det inte är lönt att köra dom styckvis utan jag måste sammla på mig minst 5 toppar för att få någon förtjänst i det om dom skall fräsas.

Så din topp var ett test från min sida, men jag skulle tro den var en reko topp för den ser ut så som dom blir när man portar fram dom i flödesbänken.

Däremot vågar jag inte gissa på flödessiffror!
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av ogge »

sålänge det blir snyt i maskinen är det ju bara å vara glad :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av Tommy Luhr »

Har nu slipat klart grp-h toppen jag börjat med.
241cfm på 16mm lyft pumpar den genom dig.

Lyftet på kamaxeln är 15,3 så det kommer utnyttja toppen fint.

Skall göra klart insugen till denna maskinen och flöda allt med förgasare.

Avgas flödar mer ju mer man lyfter men vid 16mm flödar den 173cfm.
Tyvärr är flödesbalansen väl stor på låga lyft där avgas flödar 80-85procent av insugningskanalen.

Tror att större ventiler på avgas kan ha varit fel väg att gå här.

Skall fota lite och lägga upp mer exakta värden :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Finns nu på Facebook

Inlägg av Tommy Luhr »

Nu kommer det en uppdatering :)

Har ritat lite Ok till gasen på min racebil.
För att kunna köra med mekaniskt stag från pedalen till spjällen.
Med hjälp av detta flyttar jag rörelseenergin 90grader:)
Bild

Sen har jag fixat utskärning på packningar/gravering dylikt.
Vi gjorde ett test på att skära ut flänspackningen mellan mitt insug och plenum på racebilen.
Blev perfekt och vad skönt med packningar som verkligen passar och som går att få i mängder:)
Bild
Bild
Bild

custom triggerhjul
Bild

Grp-h toppen i flödesbänken mellan 232-251hk enligt pipemax
Bild
Bild

Enda bilden på en Drifting volvo 16v topp, under uppbyggnad men flödar utan sätesjobb 275cfm på16mm
Dock är det en låglyftsflöde i denna som mäter sig med 16v toppar som har 36mm ventiler på insug på lyft upp till 8-10mm
Då har jag inte gjort sätesjobb i denna än, en fin vridmaskin
Bild

Kopplar Link Extreme
Bild

Nu finns dom här äntligen till salu igen.
Gördlar till volvo b23-230 med vanlig oljepump och även med torrsump.
Säljs komplett med bultar och mellanlägg.
Mellanläggen har visat sig vara olika till olika motorer så därför lämnas slutbearbetningen till kunden.
Bild
Bild

För mer info angående gördlarna så är det bara att höra av sig.
Har två st kitt över som finns för omgående leverans.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
strandberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 187
Blev medlem: lör dec 11, 2010 7:19 pm
Ort: Västra ämtervik

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av strandberg »

Ser bra ut som vanligt :D kopplar du in sprut och sånt på beställning? :)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av Tommy Luhr »

Ja sprut blir det mycket, är många i värmland som vill ha det kopplat så nån gån imellanåt osar det lödtenn och kaffe i garaget :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av David Herbertsson »

Alltid kul att se dina uppdateringar, här händer det grejer! Men jag känner att jag blir nervös när jag såg alla kablar i BMW:n :shock: Finns det inga insug för en Holley du kan stoppa på istället? :lol:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av Tommy Luhr »

Det är mycket kablar på Extreme utförandet och det ser ut att bli en del över då det mesta är kopplat som dom ligger på bilden :)
spridare och en givare kvar, resten är ström och extrafunktioner.

Tack tack :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
mog1
För mycket laddtryck
Inlägg: 142
Blev medlem: ons jan 26, 2011 8:59 pm

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av mog1 »

Vad är det för pris på gördlarna?

Mvh Morgan
Vet ni varför gud kom på underlivssvamp på kvinnor?
Bara för kvinnor ska veta hur det är att leva men en irriterande f**ta!
christian_h
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95
Blev medlem: fre mar 20, 2009 11:24 am
Ort: Arvika

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av christian_h »

Blir det start till häljen :roll:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av Tommy Luhr »

Gördlarna kostar 1200kr/kittet

Christian: Jag skall göra så mycket jag hinner med.
Är högtryck i verkstaden nu, men jag gillar det:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Patrik Johansson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis jun 27, 2006 4:29 pm
Ort: Höör
Kontakt:

Re: Luhr´s garage, Stor uppdatering GÖRDLAR Volvo mm

Inlägg av Patrik Johansson »

Har du fixat till så att alla hålen stämmer?
På den jag köpte var det ett hål som inte stämde riktigt.
Ingen big deal, jag svetsade igen det och borrade ett nytt hål på rätt position bara.
I övrigt är stödgördelkitet kanon.

Blir ev. uppgradering till torrsump i framtiden, men då klurar jag på lite idéer som innebär att jag låter vattenskära en ny gördel.
Mvh Patrik
Skriv svar