Så ikväll ville jag ge Wilwood en ny chans.
jag började med att jämföra med volvo 140-spindeln.
Här syns skillnaden på axelns placering.
Sedan monterade jag på mitt mycket bearbetade Audi 100-baknav= nya lagerlägen och något avkortat.

Och med en original framskiva Passat, något i stil med vad jag tänker mig där fram.
Och monterat i hjulet ser det ut så här:
Verkar ju finnas gott om plats, men det är väl bromsoket som brukar vara kritisk punkt.
Jag ska erkänna att jag hade dragit lite för snabba slutsatser angående axelns utstick genom fälgen centrumkåpan sitter t.o.m kvar

.
Att räkna på scrubradie och mäta lösa komponenter är ju en sak, verkligheten säger något annat:
Strecken är ritade högst ovetenskapligt och följer en gängstång som jag trätt genom spindeln, men verkligheten är ju till min fördel den här gången.
En grov uppskattning av Scrubradien är 45mm +- rätt mycket

.
Jag har även monterat de gängade svetshylsorna som blir del av länkarmarna.
Om ni tittar på bilderna som visar bromsskivan monterad så är det möjligt att man borde tillverka nya nav med anliggningsytan närmare bilen och med en uppsättning olika spacers för att kunna välja Scrub. Lite overkill kanske och inget som är nödvändigt i det här läget.
Avslutningsvis får Roland Järverup rätt igen. "det finns en morgondag, osv. osv...."
Tack för alla tips, men nu kör jag vidare på wilwood om ni inte tycker att jag har missat något uppenbart.
Natti natti