Nuckans BMW e30 325i turbo. 2,7:an såld, nytt på G!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

okej
Nicklas Eriksson
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av icklas »

vet inte exakt va s60 spridarna flödar, men har för mig närmare 400cc @ 3bar?..

då är det inte konstigt att den inte ens starta med dom spridarna..
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

381 vid 3,8 bar, men hade bränsletrycket på 3 bar och då ska dom flöda runt 30cc, finns ju folk som kör med saabs röda(350cc) och får det att funka
Nicklas Eriksson
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av icklas »

när ja körde bmw 6a så sa nån att man kunde räkna CA 1cc/hk på en 6 cylindrig. dock bör man väll labba med både soppa tryck och lmm för att få det att funka på låglast å höglast.

tror nog med ganska stor sannolikhet att det inte passar rakt på med dina spridare utan en massa labb med soppatryck och pill på lmm..

jag skulle kört extrasprut eller progressiv btr.
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av Fredrik Y »

Den största skilnaden på våran bil och din är att vi tröck genom lmmen och att vi senara på högre ladd körde på e85.
Skulle nog gärna se 350cc spridare om man kör på e85 kanske större än så.
vad säger dina stift? ser du nå spikningar?
Jag är av den meningen att en progressiv btr inte har någonting på en bilmotor med insprutning att göra!
men det är bara min åsikt.

mvh
Piab
Sofa
Esp

-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

icklas skrev:när ja körde bmw 6a så sa nån att man kunde räkna CA 1cc/hk på en 6 cylindrig. dock bör man väll labba med både soppa tryck och lmm för att få det att funka på låglast å höglast.

tror nog med ganska stor sannolikhet att det inte passar rakt på med dina spridare utan en massa labb med soppatryck och pill på lmm..

jag skulle kört extrasprut eller progressiv btr.
jodå pilla får man ju göra, men tänkte ta de när jag fått tag i en 535 LMM, och nån progressiv BTR tror jag inte behövs, de ska gå o få det att lira ändå:)
Nicklas Eriksson
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

egut skrev:Den största skilnaden på våran bil och din är att vi tröck genom lmmen och att vi senara på högre ladd körde på e85.
Skulle nog gärna se 350cc spridare om man kör på e85 kanske större än så.
vad säger dina stift? ser du nå spikningar?
Jag är av den meningen att en progressiv btr inte har någonting på en bilmotor med insprutning att göra!
men det är bara min åsikt.

mvh
ja de blir väl lite annat då, jag tror de blir ganska bra med spridare som flödar 331cc vid 3 bar då får dom ju inte för fulla muggar iaf, det konstiga är att stiften var lite gyllenbruna , nästan lite sotiga så inga tecken på att den gått för snålt eller varmt iaf!
Nicklas Eriksson
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

nu banan har jag fått på en 535 LMM o kopplat in s60 spridarna, o de funkar fan riktigt fint! förutom ett stycke skenladd som, gör de omöjligt att få ner laddet under 1,2 bar, är de nån som har nån bra idé eller tips på om man kan porta ur hålet till gaten eller så?:)
Nicklas Eriksson
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av sqrewdriver »

intern wg?
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

sqrewdriver skrev:intern wg?
japp den är intern!
Nicklas Eriksson
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av sqrewdriver »

oki, prova att porta ur hålet bakom flärpen, men jag rekommenderar att plugga och köra en extern istället.
hur styr du den? dvs vart sitter slangen till klockan, och vilken fjäder sitter i klockan?
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

okej, får ta bort skiten o pilla lite då, ja egentligen om man ska göra de ordentligt så är de ju en bra lösning, men de finns inte tid för sånt:P langen till klockan sitter på tryckröret som sitter ansluten mot kompressordelen, har provat med klockan som satt på original och även en från den där turbon som jag visade dig för nåt år sen, från en 9000. men ville inte då heller, de är ju twin entry på avgashuset och är ju bara ett hål till wg, kanske ska borra ett hål i mellanväggen så den tar från båda? men borde väl inte göra så stor skillnad när det inte är pulssplit grenrör?
Nicklas Eriksson
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av sqrewdriver »

prova det, så den ventilerar bara ut avgaser från en ingång? låter som byggt för problem.
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
nuckan
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: ons jan 28, 2009 9:46 am
Ort: uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av nuckan »

okej, är de inte så på alla med twin entry då? de har jag fått för mig iaf, men ska väl gå o borra i gjutjärn å, stor borr bara så!
Nicklas Eriksson
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: Nuckans BMW e30 325i -88 turboprojekt!

Inlägg av sqrewdriver »

jag har ju inte sett en twinentry med intern förut så..., annars kanske man kan fråga i allmän motor teknik?
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
Skriv svar