Vi körde ute vid Väsbyviken utanför Roxnäs.Axxel_021 skrev:Svinfränt!
Vart kör ni på isen någonstans?
Mvh
Turbo BelAir.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
Var över till Jani på Gjuteribolaget här i Eskilstuna.
Fick låna 15st blytackor av dom som jag ska vikta GTOn med.
Tog och vägde en
28.5kg, då blir det ca. 427kg total plus ett par U-balkar som ska fästas i chassiet.
Borrar 17mm hål i vikterna och bultar fast dom med M16 pinnbult i U-balken.
Fick låna 15st blytackor av dom som jag ska vikta GTOn med.
Tog och vägde en
28.5kg, då blir det ca. 427kg total plus ett par U-balkar som ska fästas i chassiet.
Borrar 17mm hål i vikterna och bultar fast dom med M16 pinnbult i U-balken.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 43
- Blev medlem: fre apr 23, 2010 4:05 pm
- Ort: kilsmo
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
Sätter du dom bak eller? låter ju som ett framhjulslyft inte skulle vara omöjligt då
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
Sätter nog först ca. 200kg bak.
Sedan kan man vikta lite höger fram så man får jämnvikt på bilen.
Jo hjullyft på isen vore fränt
Sedan kan man vikta lite höger fram så man får jämnvikt på bilen.
Jo hjullyft på isen vore fränt
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
Gjorde klart hållaren till blytackorna idag.
Kapade till två 120cm långa U-balkar.
Och två stycken L-profiler i 4mm gods.
U-balkarna svetsades fast i L-profilerna.
Och dom bultades fast med M16 bult i ramen.
Svetsade fast kragmuttrar i balken.
Tjoa borrade 18mm hål i blytackorna.
Kapade till två 120cm långa U-balkar.
Och två stycken L-profiler i 4mm gods.
U-balkarna svetsades fast i L-profilerna.
Och dom bultades fast med M16 bult i ramen.
Svetsade fast kragmuttrar i balken.
Tjoa borrade 18mm hål i blytackorna.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
Monterade balkarna och 8st. blytackor i skuffen idag.
Passade på att måla om skuffgolvet med
Tog en provtur med bilen, verkar betydligt stabilare med ca.270kg i skuffen
Passade på att måla om skuffgolvet med
Tog en provtur med bilen, verkar betydligt stabilare med ca.270kg i skuffen
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
det där flygbladet fick vi nere på jobbet av några inhyrda svetsare
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: ProMilles Turbo BelAir -66 och Pontiac GTO kompressor is
Henke lurade mej ut på isen i Stallarholmen idag.
Tog och skiftade till sommarhjulen, var ju helt torrt på vägarna.
Passade på att lägga en burnis i Strängnäs när jag hämtade upp Henke.
Isdäcken.
Nu är det upp till bevis om viktningen fungerar.
Ser lagom orginal ut mitt soppasystem
Däcksbyte ute på isen.
Bergkvist hängde med.
Rasmus lastade isdäcken i sin BMW, tack för hjälpen.
Henke hjälpte till och skifta hjul.
Jaha sedan var det dax och provköra.. Andra gången som jag kör på isen med någe bil.
Sprätter på fint.. greppet kändes bättre.
Efter ett par varv växde hornen till..
Vågade lägga GTOn rejält på häng
Kränger fint utan kränghämmare heh he..
Sedan var det dax att montera kamera på bilen..
Filma framåt från bakskärmen..
Henkes brorsa redigerar filmen, hoppas att den blir klar under nästa vecka.
Ut och gasa lite mer.
Här kör jag ifrån Henke
Bara och kliva på mer...
Så här ska jänkare köras
Rallystuk e fränt
Notera kameran i framskärmen.
Var riktig kul dag på isen
Tog och skiftade till sommarhjulen, var ju helt torrt på vägarna.
Passade på att lägga en burnis i Strängnäs när jag hämtade upp Henke.
Isdäcken.
Nu är det upp till bevis om viktningen fungerar.
Ser lagom orginal ut mitt soppasystem
Däcksbyte ute på isen.
Bergkvist hängde med.
Rasmus lastade isdäcken i sin BMW, tack för hjälpen.
Henke hjälpte till och skifta hjul.
Jaha sedan var det dax och provköra.. Andra gången som jag kör på isen med någe bil.
Sprätter på fint.. greppet kändes bättre.
Efter ett par varv växde hornen till..
Vågade lägga GTOn rejält på häng
Kränger fint utan kränghämmare heh he..
Sedan var det dax att montera kamera på bilen..
Filma framåt från bakskärmen..
Henkes brorsa redigerar filmen, hoppas att den blir klar under nästa vecka.
Ut och gasa lite mer.
Här kör jag ifrån Henke
Bara och kliva på mer...
Så här ska jänkare köras
Rallystuk e fränt
Notera kameran i framskärmen.
Var riktig kul dag på isen
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 927
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Turbo BelAir och Pontiac GTO kompressor isbil, nya isbil
Så Fränt Det här ger begreppet Isbil en ny innebörd
Re: Turbo BelAir och Pontiac GTO kompressor isbil, nya isbil
Skitfränt!! Det är riktigt snygga byggen du har, både GTOn och Chevan. Och jag gillar hur du använder dom..
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Turbo BelAir och Pontiac GTO kompressor isbil, nya isbil
Blev en Dodge Cummins -03 som dragbil
Vi ska ev. köra med den på isen oxå..
Vi ska ev. köra med den på isen oxå..
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Turbo BelAir och Pontiac GTO kompressor isbil, nya isbil
Jaha gick mindre bra ute på isen idag, vxllådan sprack efter målgång.
Körde rätt lungt höll 198km/h i snitt och max 5600rpm.
Men efter avsläpp fick jag kraftiga vibbrationer i troligen kardanen som tog med sej lådan. Istället för att sura så besiktade vi in Dodge Cumminsen, körde 168km/h i snitt med den 3tons kollosen
Körde rätt lungt höll 198km/h i snitt och max 5600rpm.
Men efter avsläpp fick jag kraftiga vibbrationer i troligen kardanen som tog med sej lådan. Istället för att sura så besiktade vi in Dodge Cumminsen, körde 168km/h i snitt med den 3tons kollosen
Re: Turbo BelAir och Pontiac GTO kompressor isbil, nya isbil
det var ju tråkigt att lådan gick såhär tidigt på eventet...
fast det är klart, det finns väl en hel del att kika på under helgen så tiden går ändå
fast det är klart, det finns väl en hel del att kika på under helgen så tiden går ändå