Mattias BMW 528 snikturbo
Nej, jag ska bara kolla att styrningarna och sätena är ok.
Det är väldigt svårt att få dom här topparna att flöda mycket bättre, och det är inte värt att lägga ner tid på en topp som den här om man ska köra med bara originaldelar i den.
Det är väldigt svårt att få dom här topparna att flöda mycket bättre, och det är inte värt att lägga ner tid på en topp som den här om man ska köra med bara originaldelar i den.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Har knappt råd med sotningssatsen den här månaden, man får se vad jultomten kommer med. 
Jag har troligen hittat en hyfsat fräsch kamaxel, vippor finns det gott om på lite olika håll så det löser sig.

Jag har troligen hittat en hyfsat fräsch kamaxel, vippor finns det gott om på lite olika håll så det löser sig.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Hittade igen lite pengar, så nu har jag köpt spridare. Det blev inte så stora som jag tänkt, men å andra sidan så räcker dom just så pass för att nå mina mål. Det blev 380 cc @ 3 bar från en BMW M5 S38-motor.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
En ny produkt som ska testas på min bil från trim-företaget "Etech" 
43 mm inlopp och 50 mm kolv med bra flödesfönster.




43 mm inlopp och 50 mm kolv med bra flödesfönster.



Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Exakt det företaget ja, dom experimenterar lite med olika flödesfönster på sina dumpar och jag måste säga att jag föredrar den här under huven faktiskt. Men för de som gillar lite bling-bling och hjärtan så går det tydligen att ordna .. 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Det går långsamt framåt. 
Nu har toppen rensats på allt och ska tvättas innan jag gör mer arbete på den.
Planen är att lätt porta den lite i innerradien på golvet i kanalerna, det är lite tvär kant där ventilsätet är.
Sen blir det att mjuka upp kanterna i förbränningsrummet lite men inget allvarligt.
Till sist slipar jag in ventilerna, det behövs.
Ventilstyrningarna kändes friska, det känns bra.

Nu har toppen rensats på allt och ska tvättas innan jag gör mer arbete på den.
Planen är att lätt porta den lite i innerradien på golvet i kanalerna, det är lite tvär kant där ventilsätet är.
Sen blir det att mjuka upp kanterna i förbränningsrummet lite men inget allvarligt.
Till sist slipar jag in ventilerna, det behövs.

Ventilstyrningarna kändes friska, det känns bra.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Man kan säga att ekonomin frusit fast. 
Jag har inte ens råd till en sotningssats, men det kommer. Toppen kommer att vara färdig ungefär då jag har pengar att bulta ihop motorn, vilket blir mitten eller mot slutet av den här månaden.

Jag har inte ens råd till en sotningssats, men det kommer. Toppen kommer att vara färdig ungefär då jag har pengar att bulta ihop motorn, vilket blir mitten eller mot slutet av den här månaden.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Är i samma sits själv just nu, mycket annat som äter pengar..
har beslutat skjuta på hela bilbygget till hösten, pga penga och tidsbrist..
ska bara renovera och göra vid motorn i sommr, det är ju inte så jäkla dyrt..
om man bortser från MLS och ARP-bultarna då..
har för mig nån skrev att m50 hade för lite gods för att o-ringa också. hade ju annars blivit billigare då jag kan göra de flesta verkstadsjobb nästan gratis..
har beslutat skjuta på hela bilbygget till hösten, pga penga och tidsbrist..
ska bara renovera och göra vid motorn i sommr, det är ju inte så jäkla dyrt..
om man bortser från MLS och ARP-bultarna då..

har för mig nån skrev att m50 hade för lite gods för att o-ringa också. hade ju annars blivit billigare då jag kan göra de flesta verkstadsjobb nästan gratis..

till vintern:E30 m50@PT-SC61 PPF-rör .TIAL 38 WG
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!
Jag hittade en till kam från M30 som suttit i en likadan E28 528, den ser lite trevligare ut och är inte allvarligt sliten. Ska bara skaffa ett nytt oljerör, jag tror inte jag litar på att jag kan rengöra det jag har tillräckligt för att det inte ska sättas igen på nytt efter jag kört ett tag.
Jag är inte så intresserad av standardkammar nu, ska jag bygga en ny topp senare blir det nåt fränare.
Jag är inte så intresserad av standardkammar nu, ska jag bygga en ny topp senare blir det nåt fränare.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.