Jo jag vet att ni finnar är ena jäv-lar på att trimma 606or =)Jarmo Y skrev:En polare har kört i 124 kaross 300td 24v. 10.6sek och över 200 km/h 1/4 mile, registrerad gatbil.
Har lite över 600 hästar om bänken visade rätt. Med 12valve ingen chans. Har glömt allt vad han sa om motorn men trycket var mindre än 4 bar..
24v topp har 1mm större insugventiler än original, annars nästan original, mycket liten portad, har flödat den i bänken, nästan 300cfm, avgas flödar oerhört bra. Mercedes har gjort en bra topp, velocity helt rätt.
Sista saken är topp du måste trimma, den räcker långt i originalskick.
En annan kompis har likadan 124 300td med 12v topp, 2 bar tryck, original topp, den går också som fan, ritar svart hur långt som helst, men förbruckning i normal körning bara ca. 0.65-0.7 liter/ mil..om du kan köra lungt.
Han fick första böter, 3050 euro, ungefär 28000 kr, andra gången vet inte men inte lika mycket![]()
Det bor här i samma byn, en som vet säkert mest om Merca dieseltrimning, han bor bara 0.4 mil härifrån, jag kan gå och fråga av honom vad du vill veta. Han kan säkert english, du kan fråga själv också per e-mail.
Ps. han har en mercedes motor som ska kunna gå under 10 sek. i 1/4 mile..
Jag tar gärna hans email om du har den ! Är första 4t motor jag pillar med så jag kommer inte att köpa en färdig motor , halva nöjet är ju att skruva och lära sig nya saker!
Jag kommer att köra 2 stegs ladd med 3 turbos så om jag hittar rätt så kommer jag att kunna ladda högt tryck samtidigt som jag får bra ladd från start också !
Det enda jag inte fattar med finnarna är att dom kör med mynä pumpar som flödar 150-200cc å det ska ju bara räcka till 300-400 hk om jag fattat rätt? Den pump jag ska köra med flödar min-180cc till max -510cc fullt justerbar