E-body bromsar på A-body?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

E-body bromsar på A-body?

Inlägg av Rogge »

Tjena, är i faggorna av att köpa en dart -74.. på den sitter det länkarmar för stora bultcirkeln, och säljaren har inga spindlar och nav till dom så man kan inte få på några hjul framtill.

men jag har en polare som har de delarna liggandes från en challanger -73, är det någon som vet om det passar på darten?

/Rogge
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
turbodart
För mycket laddtryck
Inlägg: 192
Blev medlem: ons maj 02, 2007 10:34 am
Ort: Sandefjord,Norway

Re: E-body bromsar på A-body?

Inlägg av turbodart »

iallafall passar inte f-body på en c-body. vet inte hur lika f\m og a er...
Daniel Krüger
Tobbe1
För mycket laddtryck
Inlägg: 437
Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
Ort: Dalsjofors Sweden

Re: E-body bromsar på A-body?

Inlägg av Tobbe1 »

http://www.moparaction.com/Tech/archive/disc-main.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Re: E-body bromsar på A-body?

Inlägg av Painlake Racing »

Kan någon förklara detta för mig? Vad menar dem att man ska göra?

"Whichever master cylinder you choose, it must be “bench” bled. This is actually way easier to do on the car. All you need are a set of homemade bleeder tubes. Pump very slowly, to the floor, at least 12 times. An even easier, though sloppier, way to accomplish the same task is to hook up the car’s lines, then use each fitting as you would a bleeder screw. Requires an assistant. Makes a mess."
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Tobbe1
För mycket laddtryck
Inlägg: 437
Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
Ort: Dalsjofors Sweden

Re: E-body bromsar på A-body?

Inlägg av Tobbe1 »

man luftar huvudcylinder innan man ansluter den på bromsystemet /fyller med vätska pumpar ut
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Re: E-body bromsar på A-body?

Inlägg av Painlake Racing »

Ok, annars får man luftfickor i den som inte försvinner när man luftar bromssystemet? Funderar på om luftrören ska ner i oljan eller sluta ovanför? Gissar att de ska ner i oljan, annars drar man väl in luft när man släpper upp pedalen?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Skriv svar