Tjena, är i faggorna av att köpa en dart -74.. på den sitter det länkarmar för stora bultcirkeln, och säljaren har inga spindlar och nav till dom så man kan inte få på några hjul framtill.
men jag har en polare som har de delarna liggandes från en challanger -73, är det någon som vet om det passar på darten?
/Rogge
E-body bromsar på A-body?
E-body bromsar på A-body?
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 192
- Blev medlem: ons maj 02, 2007 10:34 am
- Ort: Sandefjord,Norway
Re: E-body bromsar på A-body?
iallafall passar inte f-body på en c-body. vet inte hur lika f\m og a er...
Daniel Krüger
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
Re: E-body bromsar på A-body?
http://www.moparaction.com/Tech/archive/disc-main.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: E-body bromsar på A-body?
Kan någon förklara detta för mig? Vad menar dem att man ska göra?
"Whichever master cylinder you choose, it must be “bench” bled. This is actually way easier to do on the car. All you need are a set of homemade bleeder tubes. Pump very slowly, to the floor, at least 12 times. An even easier, though sloppier, way to accomplish the same task is to hook up the car’s lines, then use each fitting as you would a bleeder screw. Requires an assistant. Makes a mess."
"Whichever master cylinder you choose, it must be “bench” bled. This is actually way easier to do on the car. All you need are a set of homemade bleeder tubes. Pump very slowly, to the floor, at least 12 times. An even easier, though sloppier, way to accomplish the same task is to hook up the car’s lines, then use each fitting as you would a bleeder screw. Requires an assistant. Makes a mess."
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
Re: E-body bromsar på A-body?
man luftar huvudcylinder innan man ansluter den på bromsystemet /fyller med vätska pumpar ut
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: E-body bromsar på A-body?
Ok, annars får man luftfickor i den som inte försvinner när man luftar bromssystemet? Funderar på om luftrören ska ner i oljan eller sluta ovanför? Gissar att de ska ner i oljan, annars drar man väl in luft när man släpper upp pedalen?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195