Tolkade ju reglementet bokstavligen och satte en japanare på en DBS sport i stället för en sachs från tyskland, passar bult on, och har större potensial.
Visst ja ! den hade gått att köra andra tävlingar med också....

mvh JockeH
G-son skrev:Reglementen ska inte tolkas som författaren menade, dom ska tolkas bokstavligen som dom är skrivna... men det är bara min åsikt.
DT50MX finns det 5-växlade lådor till, somliga köper motorer från Norge som hade 5-växlat original. Suzuki TS finns det också 5vxl till. Tror att det finns även till FS1... Sedan finns det ju dom som satt kapen i motorblocket, skrotat allt utom vevhuset och kombinerat det med någon 6-växlad låda och bakre delen av motorblocket den hör hemma i egentligen.Btw går det inte att få dit 5 el 6 växlar på svensksålda motorer förutom Honda ? konstigt.....
Magnus.w skrev:Hejsan Pontus !
Ett tips kanske, prova att ta bort
wheelibarsen och stumma han
i stället.
Sedan kan du prova dej fram med olika
längder på stagen.
mvh. Magnus
ps. ska vi lägga till dej i start listan?
De där med Honda var ett exempel, nog vet ja att man kanG-son skrev:DT50MX finns det 5-växlade lådor till, somliga köper motorer från Norge som hade 5-växlat original. Suzuki TS finns det också 5vxl till. Tror att det finns även till FS1... Sedan finns det ju dom som satt kapen i motorblocket, skrotat allt utom vevhuset och kombinerat det med någon 6-växlad låda och bakre delen av motorblocket den hör hemma i egentligen.Btw går det inte att få dit 5 el 6 växlar på svensksålda motorer förutom Honda ? konstigt.....
Magnus.w skrev:Hejsan Pontus !
Ett tips kanske, prova att ta bort
wheelibarsen och stumma han
i stället.
Sedan kan du prova dej fram med olika
längder på stagen.
mvh. Magnus
ps. ska vi lägga till dej i start listan?
Varför skulle man köra en vattenkyld torr?Lars J skrev:Hejsan.
Om jag vill köra en vattenkyld cylinder utan vätska räknas den ändå som vattenkyld eller kan jag klassa in den i luftkylt?