Norrlands reglementet

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av JockeH »

Tack för en ursäkten ! den värmde verkligen.
Tolkade ju reglementet bokstavligen och satte en japanare på en DBS sport i stället för en sachs från tyskland, passar bult on, och har större potensial.
Visst ja ! den hade gått att köra andra tävlingar med också.... :angryfire:

mvh JockeH
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av JockeH »

Puh... nu har värsta bitterheten lagt sig... räddad av en Gambrinus.

Fan va detta ska bli kul, verkar ju desutom så att det blir fler deltagare nu då regl. har förtydligats, vilket bara är bra :thumbright: .

Sen inser jag ju att mina planer för DBS´n bara blev bättre nu, japansk flygteknik mot germanska järnhästar , x-tra svårvunnit :hihi:

23 hk finns redan....... 8)

:beerchug:
G-son
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: lör nov 01, 2008 12:13 pm
Ort: Vimmerby

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av G-son »

Reglementen ska inte tolkas som författaren menade, dom ska tolkas bokstavligen som dom är skrivna... men det är bara min åsikt.
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av JockeH »

G-son skrev:Reglementen ska inte tolkas som författaren menade, dom ska tolkas bokstavligen som dom är skrivna... men det är bara min åsikt.


Håller med ! ordvalet "svensksåld" i dessa sammanhang brukar ju bara betyda en sak...

Btw går det inte att få dit 5 el 6 växlar på svensksålda motorer förutom Honda ? konstigt.....

Om man ändrar/bestämmer sig för att sätta 1985 som ö-gränns för att mt/dt ska få va med blir det konstigt med argumentet... "då skulle alla köra Honda", man kör väl det som smaken ,plånboken och kunskapen bestämmer el ?

iaf så tror jag inte vi löser detta här på forumet, nu kör vi så hä ryyk och tar ev förslag på förbättringar i vinter.

hoppas bara att de som ordnar inte tar våra tankar som "gnäll".

Over and Out !
G-son
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: lör nov 01, 2008 12:13 pm
Ort: Vimmerby

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av G-son »

Btw går det inte att få dit 5 el 6 växlar på svensksålda motorer förutom Honda ? konstigt.....
DT50MX finns det 5-växlade lådor till, somliga köper motorer från Norge som hade 5-växlat original. Suzuki TS finns det också 5vxl till. Tror att det finns även till FS1... Sedan finns det ju dom som satt kapen i motorblocket, skrotat allt utom vevhuset och kombinerat det med någon 6-växlad låda och bakre delen av motorblocket den hör hemma i egentligen. :hihi:
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av JockeH »

Magnus.w skrev:Hejsan Pontus !
Ett tips kanske, prova att ta bort
wheelibarsen och stumma han
i stället.
Sedan kan du prova dej fram med olika
längder på stagen.
mvh. Magnus
ps. ska vi lägga till dej i start listan? :checkered_waving:

hmmm är inte detta att modifiera chassit ? visst stod det nått om det i reglementet ?! :shock:
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck
Inlägg: 413
Blev medlem: mån sep 03, 2007 10:51 am
Ort: Lycksele

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Magnus.w »

G-son skrev:
Btw går det inte att få dit 5 el 6 växlar på svensksålda motorer förutom Honda ? konstigt.....
DT50MX finns det 5-växlade lådor till, somliga köper motorer från Norge som hade 5-växlat original. Suzuki TS finns det också 5vxl till. Tror att det finns även till FS1... Sedan finns det ju dom som satt kapen i motorblocket, skrotat allt utom vevhuset och kombinerat det med någon 6-växlad låda och bakre delen av motorblocket den hör hemma i egentligen. :hihi:
De där med Honda var ett exempel, nog vet ja att man kan
plocka dit fler drev på andra märken.

Over and out !!
//Magnus.
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Ponte »

Magnus.w skrev:Hejsan Pontus !
Ett tips kanske, prova att ta bort
wheelibarsen och stumma han
i stället.
Sedan kan du prova dej fram med olika
längder på stagen.
mvh. Magnus
ps. ska vi lägga till dej i start listan? :checkered_waving:


Jag måste avvakta ett tag till, har barnen den helgen och vet ännu inte om jag har barnvakt. När är det för sent att anmäla sig?
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck
Inlägg: 413
Blev medlem: mån sep 03, 2007 10:51 am
Ort: Lycksele

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Magnus.w »

Man kan anmäla sig på plats om man vill åxå !
//Magnus.
Användarvisningsbild
Lars J
För mycket laddtryck
Inlägg: 244
Blev medlem: tor aug 02, 2007 12:16 am
Ort: Umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Lars J »

Hejsan.

Om jag vill köra en vattenkyld cylinder utan vätska räknas den ändå som vattenkyld eller kan jag klassa in den i luftkylt?
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av smokke »

ska du betongfylla?:):)
Användarvisningsbild
Lars J
För mycket laddtryck
Inlägg: 244
Blev medlem: tor aug 02, 2007 12:16 am
Ort: Umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Lars J »

:whistle:
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av smokke »

he he!
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck
Inlägg: 413
Blev medlem: mån sep 03, 2007 10:51 am
Ort: Lycksele

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Magnus.w »

Lars J skrev:Hejsan.

Om jag vill köra en vattenkyld cylinder utan vätska räknas den ändå som vattenkyld eller kan jag klassa in den i luftkylt?
Varför skulle man köra en vattenkyld torr?
typ tanka mettis eller?
Fartkyld eller fläktkyld=kylflänsar eller om du
borrar 4st 10mm hål i framkant på cylinder & 4st baktill
så att du får genomströmning på luften :hey:
Nä ja bara skämtar :hihi:
Du kan ju alltid köra Pro mod om du vill ha vattenkyld cylinder och
då kan du ha vatten i han åxå.
mvh Magnus
Användarvisningsbild
Lars J
För mycket laddtryck
Inlägg: 244
Blev medlem: tor aug 02, 2007 12:16 am
Ort: Umeå

Re: Norrlands reglementet

Inlägg av Lars J »

Förstår att jag får köra promod, och skulle jag göra det skulle jag givetvis ha kylare. Men här finns utrymme för olika regeltolkningar. Det går ju konvertera en vattenkyld cylle till luftkylt tex...
Skriv svar