Volvo 16v turbo, megasquirt fråga...

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

henke_piteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör sep 05, 2009 5:28 pm
Ort: piteå

Volvo 16v turbo, megasquirt fråga...

Inlägg av henke_piteå »

Tjenare, måste tyvär vara jobbig och göra en ny tråd då min sökfunktion inte fungerar riktigt som den ska...?
aja, har en volvo 242 med en 16ventils turbosnurra i, för ovanlighetes skull :doh: Har beställt av mofid ett ms avsett för att åka separata tändspolar ( audi 1,8t spolar, inbyggda tändsteg). Vi kom överens om att åka med det samt använda 60-2 trigger hjul och en vrgivare som läser av....

Har kikat runt litegranna och de enda jag egentligen saknar är triggerhjulet...Frågan är om jag måste åka me 60-2 eller kan jag åka 30-2 då jag enkelt kan svetsa en bult eller dyligt direkt på remhjulet? Eller löds de in eller "väljs" i boxen när han tillverkar sprutet vad de ska vara för "triggersystem" eller vad man ska kalla de?

Är inte riktigt hemma på dehär med trigger men hoppas nån kan förklara...

mvh/henke
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Volvo 16v turbo, megasquirt fråga...

Inlägg av Stener »

Du väljer själv i mappen hur många tänder triggern ska ha, det enda han löder in är vilken typ av trigger (VR i detta fall då)
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Re: Volvo 16v turbo, megasquirt fråga...

Inlägg av icklas »

Du använder alltså inte orginal vr givare och trigger?
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
henke_piteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör sep 05, 2009 5:28 pm
Ort: piteå

Re: Volvo 16v turbo, megasquirt fråga...

Inlägg av henke_piteå »

Nej jag kommer åka med en vr givare( ej orginal) köpt på turbobanditen, och ska trigga fram på remskivan...! :roll:
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Re: Volvo 16v turbo, megasquirt fråga...

Inlägg av Wikstrom »

Så länge ditt trigger hjul går att dela i fyra kan ms använda det t.ex 60/4=15 men om du tar 30/4=7.5 så går det inte, den kan inte ta med decimaler
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Skriv svar