Problem TH350 Manuellt ventilhus & transbrake
-
- För mycket laddtryck
Problem TH350 Manuellt ventilhus & transbrake
Hej.
Har just fått tillbaka min Th350 låda från renovering sitter nya lameller etc allt nytt i lådan.
Har problem när jag startar bilen så driver den klockrent på backen men på 1,2,3an så låser den hjulen precis som en transbrake men den ska ju enbart låsa på 1an så vitt jag vet ? Har transbrake redo på lådan men solenoiden är inte inkopplad.
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?? Vill driva men låser hjulen direkt.
Mvh Thomas
Har just fått tillbaka min Th350 låda från renovering sitter nya lameller etc allt nytt i lådan.
Har problem när jag startar bilen så driver den klockrent på backen men på 1,2,3an så låser den hjulen precis som en transbrake men den ska ju enbart låsa på 1an så vitt jag vet ? Har transbrake redo på lådan men solenoiden är inte inkopplad.
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?? Vill driva men låser hjulen direkt.
Mvh Thomas
Senast redigerad av greendevil den tis maj 10, 2011 12:24 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Problem TH350 Manuellt ventilhus & transbreak
Det låter som om någon inte har kollat spelet i lamell-korgarna när dom inte är trycksatt, har för mej att det ska vara någonstans runt 1mm och får inte vara trängre än det. Känns som det blir en reklamation till den som gjort renoveringen.
Mvh Peter
Mvh Peter
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
-
- För mycket laddtryck
Re: Problem TH350 Manuellt ventilhus & transbrake
Låter mindre spännande då första tävlingen är nu på fredag.
Det kan inte vara transbrake solenoiden som ligger och trycker in kolven för långt så den inte släpper backen ? Borde väl iofs inte påverka 2 & 3ans växlar isåfall.
Försöker få reda om det finns några enkla saker att dubbelkolla så allt stämmer innan jag river allt igen.
Mvh
Det kan inte vara transbrake solenoiden som ligger och trycker in kolven för långt så den inte släpper backen ? Borde väl iofs inte påverka 2 & 3ans växlar isåfall.
Försöker få reda om det finns några enkla saker att dubbelkolla så allt stämmer innan jag river allt igen.
Mvh
Säker på att du justerat spakstället så inte två växlar ligger i sammtidigt?
-
- För mycket laddtryck
Har även testat utan spakstället 

Men den driver inte i neutral?
-
- För mycket laddtryck
Driver inget i neutral alla växellägena är där som ska men så fort ja testar 1,2,3 så driver den till fort sen låser den hjulen.
Antar att du inte tagit ner tråget. Normalt så ska det inte sitta nån packning mellan ventilhushalvorna och mellanskivan när man har manuellt ventilhus. Sätter man ändå dit en packning så kan det bli sånna problem som du beskriver när trycket smiter in i fel kanaler.
Vem har renoverat den?
Vem har renoverat den?
-
- För mycket laddtryck
Har ej haft ner tråget än tänkte bäst att lyssna runt vad det kan vara för problem först.
Är Smulle som renoverat den en kille i stockholm hållt på i många år.
Men tb solenoiden kan inte ge dessa symptom om den trycker in kolven för mycket?
Mvh
Är Smulle som renoverat den en kille i stockholm hållt på i många år.
Men tb solenoiden kan inte ge dessa symptom om den trycker in kolven för mycket?
Mvh
Men solinoiden trycker ju inte förrns den är aktiverad. Har du en sån solinoid som man kan se rör sig?
-
- För mycket laddtryck
Den trycker mot själva axeln/fjädern el vad man ska säga när man sätter dit solenoiden tänkte om spelet kanske är för litet vad jag fått höra under dagen är att det ska finnas ett spel på ca 5,5-6mm. Ska försöka mäta det när ja kommer till garaget var det ja tänkte om det är för lite spel så den ligger och trycker så backen ligger kvar om det även kan påverka 2an samt 3an också.
Mvh Thomas
Mvh Thomas
-
- För mycket laddtryck
Problemet löst. Transbrake solenoiden som låg och höll tryck så backen låg i.
Bilen redo till helgen
Tack till er som svara och försökte hjälpa.
Bilen redo till helgen