Nicklas 740 16v turbo.
Re: Nicklas 740 16v turbo.
Har du det hemma så är det väll bara att köra på
Lär dock bli mycket vibrationer från motor till karossen.

hellre det än att motorn hoppar hage:)
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.
Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Va till Arboga och köpte ett par sittastill stolar efter jobbet. tycker dom va lite häftigare än hel färgat.

Har inte uppdaterat på ett tag nu men lite ha hänt.
har lite gamla bilder, ska till garaget ikväll så kan ta mer dags aktuella då.

det som är kvar att göra är i dags läget, koppla klart megasquirtet, avgaset, fylla på med vätskor sedan ska det bara va uppstart.
har lite gamla bilder, ska till garaget ikväll så kan ta mer dags aktuella då.

det som är kvar att göra är i dags läget, koppla klart megasquirtet, avgaset, fylla på med vätskor sedan ska det bara va uppstart.
vart i garaget lite igen:)
kopplade det sista på MS,et men fick ingen kontakt med datorn så ska prova en annan dator imorgon.
lite pics.

ny fin oljeslang till turbon med mindre diameter än förra. gick från 6mm till 3mm.

Rondellen ha fått jobba lite med.

ms installation.

ska få ordning på ms,et och motorn sedan ska ja börja ordna till väghållningen:)
kopplade det sista på MS,et men fick ingen kontakt med datorn så ska prova en annan dator imorgon.
lite pics.

ny fin oljeslang till turbon med mindre diameter än förra. gick från 6mm till 3mm.

Rondellen ha fått jobba lite med.

ms installation.

ska få ordning på ms,et och motorn sedan ska ja börja ordna till väghållningen:)
ja då har man fixat och fått kontakt med megasquirtet till datorn men inte mer!
har problem att ladda in mappar.. tror det är för att mapparna ja haft vart från ms1 v2 och ja har ju ms2 v3. kan detta va problemet till att ja inte får in mapparna så det stämmer!??.
här har ni tråden om mitt problem.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 86#p411186" onclick="window.open(this.href);return false;
har problem att ladda in mappar.. tror det är för att mapparna ja haft vart från ms1 v2 och ja har ju ms2 v3. kan detta va problemet till att ja inte får in mapparna så det stämmer!??.
här har ni tråden om mitt problem.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 86#p411186" onclick="window.open(this.href);return false;
Vart håller ni till du och Rickard? Vore kul att hänga med och se hur de går för er någon gång, annars hoppas jag på att få se ordentligt snyt till sommarn!
Robin Andersson - JapCrap BombSquad
Toyota KE70 Rörhögsracer
Instagram - JapcrapJunior
Toyota KE70 Rörhögsracer
Instagram - JapcrapJunior
kommer nog bli ganska mycket snyt p skit rakan då den kommer få agera lite mappnings raka inom snar framtid:)
vart vi håller till å ett besök kan vi ta muntligt nångång då vi inte vill ge ut det så här eller att så många vet om vart vi är:)
vart vi håller till å ett besök kan vi ta muntligt nångång då vi inte vill ge ut det så här eller att så många vet om vart vi är:)
SÅJA!, efter över 1månads strul och felsökningar fick ja hjälp idag som gav resultat!.
det som vart fel är i det stora hela är plus matningen till ms boxen!.
köpte mig ett ms1v3 och hade koppla in det på plusmatning från ciggaret uttaget, när man vrider på nyckeln så stänger den av all onödig ström för att ha kräm till startmotorn. vilket leder till att boxen kopplades ifrån när ja vred på nyckeln = ingen trigger signal!!!
nu har ja löst allt sådan och har haft igång motorn i nån sekund innan soppan va slut:(..
så ja ska löda om å lägga rätt alla kablar snyggt imorgon, fylla på med soppa och ställa in sprutet.
sedan återstår bara att skrapa klart asfaltsmattorna å lacka, in med stolarna igen å sedan mappa lite.

det som vart fel är i det stora hela är plus matningen till ms boxen!.
köpte mig ett ms1v3 och hade koppla in det på plusmatning från ciggaret uttaget, när man vrider på nyckeln så stänger den av all onödig ström för att ha kräm till startmotorn. vilket leder till att boxen kopplades ifrån när ja vred på nyckeln = ingen trigger signal!!!
nu har ja löst allt sådan och har haft igång motorn i nån sekund innan soppan va slut:(..
så ja ska löda om å lägga rätt alla kablar snyggt imorgon, fylla på med soppa och ställa in sprutet.
sedan återstår bara att skrapa klart asfaltsmattorna å lacka, in med stolarna igen å sedan mappa lite.

Min tråd ja skapa då ja trodde ja hade trigger problem om nån sitter fast.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=55807" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=55807" onclick="window.open(this.href);return false;
Skönt att ha löst de
Vad tänkte du köra för låda ?
Mvh

Vad tänkte du köra för låda ?
Mvh
Han har en m46 i nu och har en till på reserv, får se hur länge dom håller sen åker det i en bmw låda 

Jaha, jag kör/körde m47or i min jävel.
Dock så skottade jag 3dje lådan nu i lördags hehe.
Tänkte bygga om till m46 nu så kanske de håller en mil till eller så:)
Mvh
Dock så skottade jag 3dje lådan nu i lördags hehe.
Tänkte bygga om till m46 nu så kanske de håller en mil till eller så:)
Mvh
Som rikard skrev så tänkte ja skrota nån låda så man ser att motorn håller sedan blir det bmw eller m90.