Jensas B18 comp Vega.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps)

Inlägg av Lindqvist Racing »

Grattis, Jens. Du närmar dig nian. Har du fler körningar planerade i år?
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av josun »

Grattis Jens!!
Ska bli intresant att följa detta projekt under säsongen.

//Johan
Johan Sundmar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps)

Inlägg av Jens Gustavsson »

David Herbertsson skrev:Kul med nytt personbästa! :thumbright: Grattis!! Tråkigt med veven, men du får trösta dig med att det inte va en dyr eftermarknads grej, roligare att köra sönder billiga saker. Fungerar det bra med växellådan och konvertern? Ska du ha skvalp plåtar eller dylikt i tråget sen?

/David

ja lådan och convertern fungerar fint och är hemligheten varför det går att åka så förhålandevis fort med så lite effekt.

jag har ett special tråg men pumpen sitter på orginal plats och det är var det som är felet tror jag, ska göra en förlängning på silen bak till tråget på nått vis.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps)

Inlägg av Jens Gustavsson »

Mattias J skrev:Grattis Jens :)

Nu vill vi en 65mm snurra och 2kg+ i ladd :thumbright:

turbon visar inga tendenser att va för liten än och spolar relativt lätt än fast jag inte har nån lustgas. ska bli snabbare start spol upp bara jag får dit en retur från bränsleskenan då det fortfarande är puls fenomen i skenan mellan 3000-4000 rpm :doh:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps)

Inlägg av Jens Gustavsson »

Cassius skrev:Du fick ju om inte en bra anledning på att jaga fram de sista delarna till den riktiga B20in ;)

När lackar du om denna till senapsgult då? Efter alla år med senapsgul 142 och B20 borde de ju nästan bara vara rätt att fortsätta med senapsgult och B20, eller? :)

ja jag ska ringa och stressa gunnar L som skulle ha stakarna klar före påsk :)

obs vegan är lackerad i volvo 142 grå färg iallafall.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps)

Inlägg av Jens Gustavsson »

Lindqvist Racing skrev:Grattis, Jens. Du närmar dig nian. Har du fler körningar planerade i år?
tack men det är nog rätt långt till en nia men man har börjat fantisera om en sån :) skönt iallafall att ha en liten större säkerhets marginal till din 10.66 repa :)

jag ska köra mer i sommar men det är svårt att säga nån tids plan då jag inte har möjlighet att göra vissa motor jobb själv som återstår på den nya bottendelen men jag fantiserar om att köra i sundsvall efter semestern. vet ej om jag ska ha den i bänken ett tag före också?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av Jens Gustavsson »

lite kul att det för första gången fins lite att hämta i starten då B20 vrider iväg med mera kraft. blir kul att se freddes och mattias filmer senare för att analysera första metrarna chassit rör sig iväg.

man kanse skulle haft lite mjukare längre framfjädrar för mer vikt försjutning nu?

har fått hem min nya drivaxel nu också då kan man ladda på mer :thumbright:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av Roger Berglund »

om du inte skulle hinna jens så står min b20 på en pall ,har h-profilare också liggandes till den b20in :hihi: , dock borrad till b21. kompresionsförhållande på 8:86 , Simons (tväråmark) gamla topp , f-kamaxel. kanske kan vara en nödplan om inte annat? :)
samt skulle det vara roligt och veta vad den ger :lol:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Caltex
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: sön dec 28, 2003 11:36 pm
Ort: Skellefteå

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av Caltex »

Bra jobbat Jens.
Jag ska sälja alla mina motorprylar nu, den bottendelen är lite finare än den förra du köpte =)
Även om den kämpade länge :D
Stuffet ligger ute på säljessidan. Hör av dig om det är intressant/ Tobias.
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av fredde_vit_pv »

testar att lägga upp en skakig film av "den sista färden" :)
/F
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av Jens Gustavsson »

Caltex skrev:Bra jobbat Jens.
Jag ska sälja alla mina motorprylar nu, den bottendelen är lite finare än den förra du köpte =)
Även om den kämpade länge :D
Stuffet ligger ute på säljessidan. Hör av dig om det är intressant/ Tobias.
jo din gamla oborrade budjet amazon cab bottendel jobbade ca 250fullgas pull i bänken och ca 25 dragrace repor och ett hundratal ute i skogen och avrundade sitt liv med en 10.38 repa :thumbright: sen får den plockas isär och är det bara ett litet lager ras kanske den kan fungera som reserv motor även i framtiden :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av Jens Gustavsson »

tack fredde jag ska analysera den mer sen men det ser ut att spinna på förar sidan.
Användarvisningsbild
Leif Backlund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 241
Blev medlem: tor mar 18, 2004 9:26 pm
Ort: Lycksele

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av Leif Backlund »

Ja nu Jens är de bara att sätta igång å bygga ihop en bra botten, så de bli nå körning..
Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps sid 59)

Inlägg av mattias »

fredde_vit_pv skrev:testar att lägga upp en skakig film av "den sista färden" :)
/F
http://s37.photobucket.com/albums/e70/fredde_vit_pv/?action=view&current=Jensedps11-1.mp4
Och här är min film från annan vinkel :
http://www.youtube.com/watch?v=lWQ6C58xLbc" onclick="window.open(this.href);return false;

Glömde 60 fps-läget, hade blivit bättre slow-motion då men man ser nog det mesta. Ett litet hjullyft och 60-fot, det var förresten denna repa som denna B20 somnade in för gott. RIP. :hihi:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Jensas B20 Vega (10.38/edps)

Inlägg av Erland Cox »

Jens Gustavsson skrev:
David Herbertsson skrev:Kul med nytt personbästa! :thumbright: Grattis!! Tråkigt med veven, men du får trösta dig med att det inte va en dyr eftermarknads grej, roligare att köra sönder billiga saker. Fungerar det bra med växellådan och konvertern? Ska du ha skvalp plåtar eller dylikt i tråget sen?

/David

ja lådan och convertern fungerar fint och är hemligheten varför det går att åka så förhålandevis fort med så lite effekt.

jag har ett special tråg men pumpen sitter på orginal plats och det är var det som är felet tror jag, ska göra en förlängning på silen bak till tråget på nått vis.

Räcker det inte med ett skvalpskott som hindrar oljan från att åka bak och upp i veven?
Vid 1G står oljan i 45 grader så nåt som stoppar oljan borde hjälpa effekten också.
Gratulerar till den fina tiden.

Erland
Skriv svar