
7,50 140,1064whp hästars volvo 4,a motor säljes
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
smyger in en bild till


Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Tanken är att det skall köras på lördag.
Håller på som en dåre i garaget med både kundjobb och mitt eget.
Kan vara därför jag varit lite lam på uppdatera.
Kan utlova en massiv uppdatering när det blir.
Skall som sagt köra bilen för första gången på 4 år till lördagen.
Är faktiskt smått nervös, testköra första på tävling är med inge vidare.
Man vill ju gärna göra någon start utom publik om man säger så.
Men så får det bli
Håller på som en dåre i garaget med både kundjobb och mitt eget.
Kan vara därför jag varit lite lam på uppdatera.
Kan utlova en massiv uppdatering när det blir.
Skall som sagt köra bilen för första gången på 4 år till lördagen.
Är faktiskt smått nervös, testköra första på tävling är med inge vidare.
Man vill ju gärna göra någon start utom publik om man säger så.
Men så får det bli

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- MotorKnyttet
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 239
- Blev medlem: fre jan 05, 2007 4:32 pm
- Ort: Gotland
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Lycka till på lördag!
Å snälla... Be någon vänlig själ att ta med filmkamera med bra ljudåtergivning.
Mvh// Tobbe P



Å snälla... Be någon vänlig själ att ta med filmkamera med bra ljudåtergivning.


Mvh// Tobbe P
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Skall försöka med media biten 
bilen är klar och skall bara lastas. Hoppas vädergudarna är på min sida imorgon.
Skall börja på två bar och känna på bilen. Ev fegar jag ur och kör 1,5 bar.
Behöver en sponsor på olja märkte jag med;-)

bilen är klar och skall bara lastas. Hoppas vädergudarna är på min sida imorgon.
Skall börja på två bar och känna på bilen. Ev fegar jag ur och kör 1,5 bar.
Behöver en sponsor på olja märkte jag med;-)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
kör du på methanol och turbo så skall Mineral olja användas så att Oljan och methanolen ska kunna blanda sig., kör man på helsyntet är risken mycket stor att oljan skär sig. iställe för pumpa olja så pumpar den runt methanol iställe för olja, methanolen ligger längst ner, oftast där man har pickupen dvs den blandar sig inte med oljan.
en Rak Mineral olja är att rekomendera.
allt det där visste du säkert redan om
en Rak Mineral olja är att rekomendera.
allt det där visste du säkert redan om
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
hoppas det går bra i dag 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Tommy, hur gick det på flygfältet??
Halt som fan kan jag tänka mig men gick bilen som du hade förväntat dig?
Halt som fan kan jag tänka mig men gick bilen som du hade förväntat dig?
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Tjena!
Laddar upp en film från dagens bravader.
En repa blev det!
Lite småfel innan jag åkte ut.
Läckte olja i en del kopplingar som funkade hemma i garaget ???
Skulle testa en lugn repa och känna på när laddtrycket kom osv.
Gashäng fick jag på full gas och banan vad det bar iväg.
Matade växlar och det spann hejdlöst, samtidigt försökte jag bromsa bilen.... Hahaha. Chanslöst...
Skulle vrida av huvudströmmen bredvid mig, hade den knoppen rammlat av..
trampade ner kopplingen och ett brutalt övervarv uppenbarade sig men jag fick stopp på den och fick stanna motorn på vanliga knapparna.
Rullade in i depån och tänkte att "denna är ju livsfarlig"
Körde inget mer.
När jag skulle köra upp den på kärran märkte jag att det var mindre komp på en burk.
Väl hemma kände jag att remmen var lite slapp till kammarna.
säkert har en kam kuggat och dragit i lite ventiler i kolvarna.
Körde på 1,8bars ladd det första för att känna på den och det var en helt annan maskin mot förut, fy i helvete vad den gick.
Den andra motorn orkade aldrig dra loss ute på banan i detta chassiet men denna matade loss direkt på halva laddtrycket nästan.
Skall ta en kaffe nu och gå ner i garaget och städa efter ett bombnedslag.
Börja riva motorn med lite tur senare.
Men har någon varit med om att separata spjäll konstrar sig vid fullgas?
Var en tendens till detta i bromsbänken med.
Laddar upp en film från dagens bravader.
En repa blev det!
Lite småfel innan jag åkte ut.
Läckte olja i en del kopplingar som funkade hemma i garaget ???
Skulle testa en lugn repa och känna på när laddtrycket kom osv.
Gashäng fick jag på full gas och banan vad det bar iväg.
Matade växlar och det spann hejdlöst, samtidigt försökte jag bromsa bilen.... Hahaha. Chanslöst...
Skulle vrida av huvudströmmen bredvid mig, hade den knoppen rammlat av..
trampade ner kopplingen och ett brutalt övervarv uppenbarade sig men jag fick stopp på den och fick stanna motorn på vanliga knapparna.
Rullade in i depån och tänkte att "denna är ju livsfarlig"
Körde inget mer.
När jag skulle köra upp den på kärran märkte jag att det var mindre komp på en burk.
Väl hemma kände jag att remmen var lite slapp till kammarna.
säkert har en kam kuggat och dragit i lite ventiler i kolvarna.
Körde på 1,8bars ladd det första för att känna på den och det var en helt annan maskin mot förut, fy i helvete vad den gick.
Den andra motorn orkade aldrig dra loss ute på banan i detta chassiet men denna matade loss direkt på halva laddtrycket nästan.
Skall ta en kaffe nu och gå ner i garaget och städa efter ett bombnedslag.
Börja riva motorn med lite tur senare.
Men har någon varit med om att separata spjäll konstrar sig vid fullgas?
Var en tendens till detta i bromsbänken med.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
http://www.youtube.com/watch?v=Xkksap6S6ac" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Oj oj gashäng är väl det sista man önskar sig med 1000hk :S
Projekt 242 Turbo "Sleeper"
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
Fan va klent med folk det var.
Tråkigt att det bara blev en testrepa för dig, men det blir väl fler chanser att testa alla tusen
hästarna i sommar
Tråkigt att det bara blev en testrepa för dig, men det blir väl fler chanser att testa alla tusen
hästarna i sommar
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Startad med film
det var verkligen ingen lugn testrepa.orvid skrev:Oj oj gashäng är väl det sista man önskar sig med 1000hk :S
Tänkte bara glida aigenom sen in i depån kolla vesentliga dela i motorn och kolla skruvar.
Man har ju byggt i 4år så man vet ju inte vad som är klart eller inte..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a provkörd, Gashäng
Vevaxeln har kuggat ett kugg till avgasventilernas nackdel.
Dock har inte alla tagit i utan bara på en cylinder.
Kolvarna är ju cnc frästa som jag utgår ju från att det är samma höjd på uttagen.
Dock vet jag inget fastställt då jag bara kollat lite snabbt hur nollningen var.
Men hänggas problemet är ju fortfarande nått jag har lite problem att komma på en lösning på.
Hjälp där vore fint
Dock har inte alla tagit i utan bara på en cylinder.
Kolvarna är ju cnc frästa som jag utgår ju från att det är samma höjd på uttagen.
Dock vet jag inget fastställt då jag bara kollat lite snabbt hur nollningen var.
Men hänggas problemet är ju fortfarande nått jag har lite problem att komma på en lösning på.
Hjälp där vore fint
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a provkörd, Gashäng
Du har inte så du kan dra tillbaks gasen med foten vid hänggas? Har du tillräckligt med fjäder till spjällen?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!