Hej,
Har ambitionen att köra en 765 platta med 6-P sinter på B234 turbo.
Har ett djupt svänghjul från B234f (228mm)
Funderar på att svarva detta plant samt gänga och stifta för 765an.
Någon med erfarenheter?
Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
- Grusbusen
- Forumsberoende
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
- Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Hur gick det ? Någon som provat de samma ? eller är det till att vara testpilot själv ?
Vilken låda/sprängkåpa har ni åkt med ?
Vilken låda/sprängkåpa har ni åkt med ?
- Grusbusen
- Forumsberoende
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
- Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Gick fint!
Svarvade svänghjulet plant. Svarvade så långt "in" så att ca 2mm av 60-2 trigger hålen gick förlorade. Dock funkar det fint att trigga på det som finns kvar.
Detta för att få in tryckplattan så långt in som möjligt på 765an bygger endel utåt.
Kör med ZF, tror sprängkåpan kommer från M46 alt. M47. Vi fick slipa ur frigång i kåpan iom. att vi gick upp från 228 till 240mm lamell/tryckplatta.
Vi svetsade på motsvarande material på utsidan för att kompensera för det vi slipade bort på insidan.
Bäst är nog ändå att köra på sprängkåpa från M90, mer utrymme i den.
/Filip
Svarvade svänghjulet plant. Svarvade så långt "in" så att ca 2mm av 60-2 trigger hålen gick förlorade. Dock funkar det fint att trigga på det som finns kvar.
Detta för att få in tryckplattan så långt in som möjligt på 765an bygger endel utåt.
Kör med ZF, tror sprängkåpan kommer från M46 alt. M47. Vi fick slipa ur frigång i kåpan iom. att vi gick upp från 228 till 240mm lamell/tryckplatta.
Vi svetsade på motsvarande material på utsidan för att kompensera för det vi slipade bort på insidan.
Bäst är nog ändå att köra på sprängkåpa från M90, mer utrymme i den.
/Filip
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
Jag kör med detta med m47 sprängkåpa på zf låda
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=53203
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=53203
Projekt 242 Turbo "Sleeper"
Re: Sachs 765 tryckplatta, lämpligt 60-2 svänghjul B230.
jag har svarvat bort pottan och stifftat ihop grejerna, kvarstår bara att se hur mycket som blir ivägen då jag ska tillbaka med m45 sprängkåpan och getrag 262 lådan. Är lite sugen på att byta till en getrag 280 och svetsa ihop den med volvo kåpa för att få overdrive växel då det i dagsläget varvar som tusan med 1:1 på 4:ans växel.
Vilka kåpor använder ni som har svetsat ihop getrag 280 med volvo b23/230 ? eller är det typ KL adapter som gäller ?
Vilka kåpor använder ni som har svetsat ihop getrag 280 med volvo b23/230 ? eller är det typ KL adapter som gäller ?