Hej på er!
Hade helt missat denna tråd, har smygläst här på sävar en längre tid fast av nån anledning missat denna roliga tråd. Det är så kul att se att det finns så entusiastiska människor, trots att det är lastgammla prylar
Kör själv bana med en 924 Turbo från -80 men med nyare motor från 81 med allt vad det innebär. Har hittils kört std motor bortsett från något större turbo och 0.7 fjäder i WG istället för 0.65 som är orginal (orginal är 177hästar och 2l 8v, ingen IC, 8,5 komp, digital tändning orginal som korrigerar för insugstemp och tryck). När jag väl fick dit en fungerande WUR så har den fungerat ruskigt bra, startar enkelt, går hur bra som helst, väldigt tillförlitlig också (vilket är nog så viktigt när man är 60 mil hemmifrån och gasar skiten ur bilen på bana)
Under vintern är tanken att jag till slut ska få igång mitt IC byggande for att kunna få lite battre skjuts på rakorna. Därför inforskaffade jag en LM2 innovate for att veta vad fanken som händer. (har spikvarning ocksa som har hjaltp mig mycket innan jag bytte till korrekt WUR). Hur som helst så ser det ut såhär idag:
Kör på 4e växeln upp för en lång backe. Ruskigt stadigt AFR iaf, kanske en anings för fett men jag tror det är lagom när jag kör utan IC, det blir MYCKET varmt. tyvärr har jag inte kopplat in min tryckmätare för att kunna logga laddtryck än.
Men frågan är vad som börjar hända när man skruva trycket, idag ser det bra ut men vad kan jag förvänta mig av lite högre tryck+ IC. Vad tror ni, försvinner stadiga beteendet? Borde ju kunnat få lite bättre respons om den kunde gå lite fetare innan laddtrycket kommer igång (ungefär efter 3k rpm), lite fetare lite snabbare flammfront lite bättre fart. Men Jag antar att man inte kan få allt med Kjet, fast jag skulle verkligen villja ha det lilla tjonket extra innan turbon slår på, vissa hårnålar hamnar jag utanför trycket och då går det lite trögt. På motorvag i 110 ligger den ungefär på lambda 1.
för övrigtyTror att jag kan ha glömt nåt schim i huvudet från tidigare justering så den kan vara lite justerat åt det fetare hållet.
Skulle gärna villja se fler BBlambdakörningar med KJET, någon som har nåt kul att bjuda på ? Om inte annat kan ni få det loggat om ni bor i sthlmsområdet

.