Har en b23motor med 2,6l veivaksel. Er bygd som sugemotor med lettere stempel, råder osv. Men planen var å bygge om til turbo. Men da må jeg modifisere råder, stempel osv. Det var bruk 9mm råder fra b230 på 2,6L oppsettet.
Men tanken min er at jeg har ei b230ft blokk stående, skal uansett bruke rådene fra denne, men går d ann å montere b23veivaksel i b230 blokk. Sparer meg mye arbeid hvis dette er mulig.
B23 (stroka til 2,6) veivaksel i b230ft blokk
Re: B23 (stroka til 2,6) veivaksel i b230ft blokk
Nej, om B230 blocket är '85-'88 med axiallagret i mitten.
Ja, om B230 blocket är '89-> med axiallagret i änden som B23, men man får modifiera vevaxeln.
Slipa ner ramtapparna ifrån 63,5mm till 63mm och svetsa brickor vid axiallagret då B230 har smalare axiallager än B23.
B230FT finns i båda versionerna, både som "lågfriktion" '85-'88 och som den starkare '89-> så man måste se vilket axiallager det har.
Ja, om B230 blocket är '89-> med axiallagret i änden som B23, men man får modifiera vevaxeln.
Slipa ner ramtapparna ifrån 63,5mm till 63mm och svetsa brickor vid axiallagret då B230 har smalare axiallager än B23.
B230FT finns i båda versionerna, både som "lågfriktion" '85-'88 och som den starkare '89-> så man måste se vilket axiallager det har.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Re: B23 (stroka til 2,6) veivaksel i b230ft blokk
Takker for svar. Men siden det var så mye som måtte gjøres for å flytte veiva til ei b230ft blokk, så har jeg i stede tatt rådene fra b230ft blokka å moddet foringene til kryssbolten slik at jeg kan bruke stempelene fra 2,6 opsettet. Har også frest ned stemplene litt no for å få ned kompen.