Principen för jordning är att man ska alltid jorda alla givare i ms kontakten.
Sen ska en kraftig jord (> 2x1.5mm^2) gå till blocket på motorn.
Se till att alla ledare för sensorer är partvinnade, kan även med fördel användas på spridarkablarna. Det elliminerar både ingående och utgående brus/störningar i kablarna.
Original är faktiskt inte styrboxen jordad i chassit, den är jordad i insuget på motorn

Kolla under LH-Jetronic 2.4, B230F
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/7 ... 740-89.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vad du har för färg på pottarna är enbart för att spåra vilken sändning av boxen du har, oftast (men inte alltid) har de kit med grå pottar haft felaktigt kondensator för VR ingången (C31). Men den kan du kanske löda lös och testa om det ger någon skillnad.
För just 60-2 brukar den tappa vid runt 3k om den har fel värde.
Kör man stora spridare och motstånd får man mycket riktigt längre öppningstider, men det brukar oftast bara vara att korrigera med större reqfuel värde.
Ibland kan man ändra öppningstiden för spridaren, men OM den beräknade spridartiden understiger öppningstiden för spridaren kommer MS:et inte att kommendera öppning av spridaren i huvudtaget. I vissa fall brukar man ställa öppningstiden på spridaren till 0 och kompensera för den i mappen istället.