Håller på med förgasarbestyckning på en B20 med Weber DCO 48or.
Hur viktigt är det att förgasarna sitter någorlunda vågrätt?
Insugen som är av okänt fabrikat är ungefär 12cm långa och utformade så att förgasarna lutar 13 grader mot motorn. Dessutom lutar ju motorn några grader bakåt.
Kan den här vinkeln ställa till det så att förgasarna ger för mycket bränsle och/eller läcker ur sig via t.ex. acc-munstycken? (och i värsta fall mera på cyl 2 och 4?)
Hur påverkar den här lutningen flottörnivån?
Det går ju iofs att byta ut insugen till vanliga Misab-insug (som är betydligt rakare) för att testa om det blir någon skillnad, men då måste jag göra om hyllan i innerskärmen också för att få plats med luftfiltren.
Problem pga lutande insug till Webrar?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 216
- Blev medlem: mån aug 18, 2008 8:49 pm
Re: Problem pga lutande insug till Webrar?
nä nog klarar dem sån lutning. Det är långt ifrån alla insug som har förgasarna i våg så det borde funka.
Re: Problem pga lutande insug till Webrar?
Är inte 5-6 grader max rekomenderad lutning?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 216
- Blev medlem: mån aug 18, 2008 8:49 pm
Re: Problem pga lutande insug till Webrar?
Det är nog riktigt The!
Tack för tipset.
Det där med 5-6 grader tycker jag låter bekant. Har för mig att jag har läst det någonstans, men kan inte komma på var.
Det verkar ju funka någorlunda med dom här insugen också, men det ser ganska snett ut när man lyfter av flottörhuslocken med soppan kvar i förgasarna.
Att det har sålts trimprylar som ser ut på ett visst sätt behöver ju inte betyda att dom är särskilt bra.
Ofta är det väl i första hand det tillgängliga utrymmet runt motorn som har styrt hur insugen utformats. Det var väl en fördel om kunderna inte behövde såga sönder innerskärmen för mycket för att få dit dem.
Tack för tipset.
Det där med 5-6 grader tycker jag låter bekant. Har för mig att jag har läst det någonstans, men kan inte komma på var.
Det verkar ju funka någorlunda med dom här insugen också, men det ser ganska snett ut när man lyfter av flottörhuslocken med soppan kvar i förgasarna.
Att det har sålts trimprylar som ser ut på ett visst sätt behöver ju inte betyda att dom är särskilt bra.
Ofta är det väl i första hand det tillgängliga utrymmet runt motorn som har styrt hur insugen utformats. Det var väl en fördel om kunderna inte behövde såga sönder innerskärmen för mycket för att få dit dem.
Micke