B230 Etanol körning, känns slö?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Skeden
För mycket laddtryck

B230 Etanol körning, känns slö?

Inlägg av Skeden »

Drog på ett par 599cc spridare på 3bar grundtryck med en 72mm lmm med laddtryck har jag alltså cirka 4.2-4.3 bars tryck.. Bilen går bra inte ryckig eller liknande och svarar bra på gasen.. men 2 saker undrar jag över den har lite orolig tomgång samt att den inte riktigt vill gå lika bra som på bensin 98oktanig. nu har jag inte fått kopplat in bbl än men jag gissar på att den går fett eller snålt? men går den snålt tycker jag den borde gått bättre eller? snabba svar uppskattas extremt Mvh

är en ynka 16T snurra jag kör med också.
940ltt, Projekt
lenin
Ganska mycket laddtryck

Re: B230 Etanol körning, känns slö?

Inlägg av lenin »

Har du kört på orginal spridare innan eller / e den chippad? För du ska i regel ha 25% mer bränsle med ethanol. Om den går snålt är de hög risk för havveri så nejj den går inte bättre då. Brukar smälla till när väl laddet kommer o börja gå dåligt efter de.

E inte så bra o förklara saker med hoppas de ljusnar lite. O ett tips: Köp en bbl, så slipper du mycke kladd.

mvh / Johan
Ludde_
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Ludde_ »

Snarare närmare 40% med bränsle med e85
Bmw m50b25turbo hx40 e85 192hk+
Kalle Ludvigsson
Ludde206@hotmail.com
0733644112
AarJay
För mycket laddtryck

Inlägg av AarJay »

har för mig man ska ha lite tidigare tändning med e85 också för att det brinner långsammare..?
sägs man kan byta två av kablarna på svänghjulsgivaren om du har en sån, för att få 3 grader tidigare tändning.
men utan en bblambda så är det en ordentlig chansning, du bör nog inte göra nåt utan att veta vilket tillstånd som existerar i motorn
Robert G.
Skeden
För mycket laddtryck

Inlägg av Skeden »

den gick fett. sitter nu på 2.5bars grundtryck och går skit bra något fett fortfarande men får fixa en ordentlig lmm i korrekt storlek...
940ltt, Projekt
Skriv svar