940 Guldboxen. MS II V3 PnP inköpt!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
vallekalle
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: tis aug 21, 2007 12:47 pm
Ort: Alingsås

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av vallekalle »

Tycker du gör ett kanon jobb med bilen :thumbright:

Dåligt med kommentarer, har precis läst igenom din tråd och tycker att det är kul att du slängt upp en projekttråd. Alltid kul att se folks projekt även om jag inte har något att tillföra eller fråga, ren nöjesläsning alltså.

Keep up the good spirit boy :)
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av 940 Guldboxen »

vallekalle skrev:Tycker du gör ett kanon jobb med bilen :thumbright:

Dåligt med kommentarer, har precis läst igenom din tråd och tycker att det är kul att du slängt upp en projekttråd. Alltid kul att se folks projekt även om jag inte har något att tillföra eller fråga, ren nöjesläsning alltså.

Keep up the good spirit boy :)
Tackar, alltid kul med positiva kommentarer, självklart är det en drivande kraft :thumbright: Jo valde att slänga upp en tråd här också, för många som är mycket mer kunniga här än vad jag är, så hade hoppats på lite tips.

Finns ju så mycket extrema bilar så förstår att min bara är en i mängden, men alltid kul med kommentarer, ska nog pilla lite på den nu imorgon eftersom jag är hemkommen från en liten kort semester resa :wink:

I will, keep reading for further updates! :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av Kristoffer Helle »

varför så stort avgasshus? måste tilsvara et 18 hus eller nogot?
Kjörde 10 eller 12 på min. var snabt som F :)
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av 940 Guldboxen »

Kristoffer Helle skrev:varför så stort avgasshus? måste tilsvara et 18 hus eller nogot?
Kjörde 10 eller 12 på min. var snabt som F :)
Fick turbon till grymt bra pris! Sen så var jag medveten om att avgashuset är på gränsen. Den här har ju stora turbinen på 65mm på avgassidan, annars brukar ju S200 ha 56mm ut.

Men med bättre kamaxel, ställbart kamdrev och få upp tändningen på lägre last skulle göra underverk. Tror inte det skulle vara några problem med fullt ladd vid 3000rpm om jag hade Megasquirt och annan kamaxel som sagt.

Turbon börjar bygga positivt laddtryck redan vid 2300rpm, så märks att den är lättspoolad. Ska testa polvända VR givare för 3 grader högre tändning!

A/R är 1.0 i fall du undra :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av Kristoffer Helle »

Man får dom med 65mm med små hus oxå.
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Axxel_021
För mycket laddtryck
Inlägg: 260
Blev medlem: mån okt 20, 2008 5:16 pm
Ort: Västerås

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av Axxel_021 »

Tjenare, kollade på din bil en sväng vid ÖB i enköping för några veckor sedan.
Jag har bromsbänk hemma som tar 350 hjul hästar.

Bor i västerås, mot enköpings hållet.
Slå iväg ett pm eller så om du vill ha mer info/bromsa.

Mvh
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av 940 Guldboxen »

Kristoffer Helle skrev:Man får dom med 65mm med små hus oxå.

Kanske kan stämma! Men den börjar spoola redan vid 3000rpm. Sen är ju tändningen alldeles för snäll också! Skulle behöva eftermarknadssprut för att få lite mer fart på turbon givetvis.

Men är rätt nöjd ändå faktiskt! :wink:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Bromsa!?

Inlägg av 940 Guldboxen »

Axxel_021 skrev:Tjenare, kollade på din bil en sväng vid ÖB i enköping för några veckor sedan.
Jag har bromsbänk hemma som tar 350 hjul hästar.

Bor i västerås, mot enköpings hållet.
Slå iväg ett pm eller så om du vill ha mer info/bromsa.

Mvh

Det var som tusan! Måste missat det totalt! Skickat pm till dig!
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Lite 402m tider från gatan

Inlägg av 940 Guldboxen »

Har varit i västerås ikväll, kom dock iväg lite sent tyvärr... var på hälla vid 22.30 ungefär om inte senare.

Oljereturen och allt lirar, vilket är kanonskönt!

Testade lite tider på vägen hem:

205/55/16 däck, 60L soppa och en passagerare på runt 75kg.

60fot: 3.1s / 45 km/h
201m: 10.1s / 131 km/h
402m: 14.9s / 162 km/h


Finns absolut inget grepp alls på ettan när man startar över 3000rpm.. syns på 60foten. Tiderna är inget vidare heller egentligen.. även rätt låg hastighet också tyvärr.

Grenröret glöder till och med, BEHÖVER MER TÄNDNING!?! Ska prova höja tändningen 3 grader.

Nån som har lite tips på kamaxlar??
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. För slö bil, vad gör man då?

Inlägg av 940 Guldboxen »

Detta ska på i jakten på lite mer effekt som ligger o lurar:

Henko 275L intank soppapump
Ställbart kamdrev med markering
Någon vettig halv vass kamaxel, förslag!?
Siemens deka 630cc spridare
Större Lmm

Sen ställa in kamaxeln med kamdrevet och få upp tändningen minst 3 grader till, för just nu glöder grenröret duktigt efter lite pisk på motorväg!!

Just nu ligger jag på 1.2bar i ladd med orginalgrejorna. Kanske kranar upp till 1.4 bar när jag fått på dem andra grejorna.
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. En liten tråkig film på bilen!

Inlägg av 940 Guldboxen »

Lite halvtråkig film, men man ser ju att bilen används o fungerar i alla fall ;)

http://www.youtube.com/watch?v=GtshhC_xpe0" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
Användarvisningsbild
Grooverhound
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
Ort: 360 10 Ryd

Re: 940 Guldboxen. En liten tråkig film på bilen!

Inlägg av Grooverhound »

Varför mappar du inte bilen ist för att laborera med tändning plus minus 3grader? kanske inte har nån som mappar org sprutet där du bor men iaf höra med tex Fekzen har han som nickname på ppf vet ja. han fixar vettiga chip om man skriver setup till han va man har för grejer å en liten redogörelse när laddet börjar komma osv. ett tips hör av dig till han.

verkar trevligt bygge iövrigt=)
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Re: 940 Guldboxen. En liten tråkig film på bilen!

Inlägg av Da_Snake »

Det är inga problem att mappa lh i realtid, även bränna chip är plättlätt.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
Användarvisningsbild
Grooverhound
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
Ort: 360 10 Ryd

Re: 940 Guldboxen. En liten tråkig film på bilen!

Inlägg av Grooverhound »

Har man ingen utrustning så e de svårt.men visst går de.ja vet om 2st här hemomkring som gör de.
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. En liten tråkig film på bilen!

Inlägg av 940 Guldboxen »

Grooverhound skrev:Varför mappar du inte bilen ist för att laborera med tändning plus minus 3grader? kanske inte har nån som mappar org sprutet där du bor men iaf höra med tex Fekzen har han som nickname på ppf vet ja. han fixar vettiga chip om man skriver setup till han va man har för grejer å en liten redogörelse när laddet börjar komma osv. ett tips hör av dig till han.

verkar trevligt bygge iövrigt=)

Jag har valt att inte mappa orginalsprutet för att turbocenter som är närmast tar över 5000kr om jag inte förstått fel. Nu vet jag inte ens om turbocenter mappar lh 2.4 längre, tror det var Claes där som kunde grejen?

Fekzen verkar trevligt, men då ska man ju helst logga lambda, varvtal, laddtryck m.m. på en dator och skicka till honom. Men ja, jag skulle vinna mycket i körbarhet och effekt på en riktig mapp.

Jag har inte rört tändningen än i alla fall, tackar så mycket :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
Skriv svar