Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

jacobson_se skrev:Hur grovt är resten av avgassystemet på bilen?

/Christer
En bit 2,5", sedan 3" med en liten ljuddämpare.
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

Jag har varit i Hultsfred och kört idag. Hade skumma tändningsproblem som jag inte haft tidigare. Vi fick till några hyfsade repor i alla fall. Den bästa 10,76 - 203. Lite svår bana, dåligt bett för dom flesta. Min bästa 60-fot var 1,57 och det är ju en bit ifrån mina bästa. Så med tanke på det så var det väl en godkänd tid, och 203 i mål är min bästa hittills.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Jens Gustavsson »

bra jobbat :thumbright: vad hade du för slutfart på 201m?

grymt impad över slutfarten, det tog väldigt lång tid innan jag kom över 200km/t med turbo.
jag hade 169/ med vegan sist. det tror jag va snabbaste jag kört på 201 m men på 402m fick jag släppa på grumd av sidvinden på 35 M/sek
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Jens Gustavsson »

tror du slutfarten kom med det grövre grenröret?
har du nån loggning på bb lamdan, rpm mm när du är på banan?
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

Jag hade 6,89 - 164 vid 201m. Jämfört med 6,78 - 163 i Emmaboda.
Ingen loggning, har inte ens lambda i bilen. Man får läsa stift.
Den gick nog bättre nu, men tycker fortfarande att den inte svarar riktigt på lustgasökning.
Jag åkte nästan lika fort med 100 hk gas, vi gick aldrig högre än 125 hk.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 7002
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Erland Cox »

Jag tror att det hade blivit bättre om du gjorde en step på 4:1 röret efter halva längden upp till 42mm invändigt.
Ännu hellre ett rör med 3 steg men jag tror man förlorar på att ha större rör än 42mm ut från toppen.
Hade ju varit intressant att se bänkade skillnader mellan 4-2-1 röret och 4-1 röret.

Erland
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

Jag håller på med en ny topp nu, har inte så mycket kvar faktiskt till den är klar. Jag använder dom gamla alubitarna uppepå, från förra toppen. Pluggarna är av aluminium denna gången. Insugskanalerna har jag nu vinklat om något, och gjort dom lite lägre men bredare fram mot kröken. Har inte tagit så hårt på innerradien denna gången....
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Jens Gustavsson »

blir intressant att höra vad en sån topp ger för förbättringar på strippen :thumbright:
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

Det får vi nog inte veta förrän nästa år. Jag hinner inte få dit den innan Emmaboda motorfestival den 3-4 september. Det blir sista körningen i år. Men jag kommer nog att försöka få dit toppen och Mikuniförgasarna efter det, och bromsa den i höst.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 7002
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Erland Cox »

Har du flödat den än?

Erland
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

Ja, jag var hos Göran i fredags, han fräste sätena åt mig. Men klockan hann bli nästan ett på natten innan vi var klara för flödning, så vi körde bara insugskanalen. Jag fick inte pappret med mig, men vad jag minns flödade den ca 200 cfm vid 10 mm lyft, och 225 vid 16 mm. Jag får återkomma med alla siffror när han skrivit ut det.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 7002
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Erland Cox »

Ska bli kul att se hur den går.

Erland
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Roger Persson »

Du har fått till överdelana riktigt optimalt... Blir ganska jobbigt med bultarna till insugen annars... :)

Hände det nått med gamla toppen? Tänkte påt eftersom du byggde en ny... Vad hände i så fall om man får fråga..?

Mvh Roger
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Lindqvist Racing »

Jag slipade hål på den förra, se sidan 17.
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Re: Jakten på Salt&Peppar

Inlägg av Roger Persson »

Oj, vilken gobit till B20! :)
Skriv svar