Hallå
Jag har precis kopplat in mitt Link G4 Atom men har stött på problem!
Motorn är en C20XE från en Kadett.
Felet jag försöker lösa nu är att få en RPM signal/Vevaxelsignal från 0261210030 givare som går mot en 60-2 original trigger
Jag har 2 st VR givare och bägge är 3 trådig och har samma boschnummer, på ena är den markerad med 1 och 2 på de 2 yttersta kanterna i kontakten och på den andra kontakten är den markerad 1 2 3 i följd.
Har testat koppla på alla sätt och vis men får inte till det.. Någon som vet hur den ska kopplas?
I sprutet har jag anget
Trigger 1:
Typ: Reluctiv
Trigger filter level: 1
Multitooth posn: Crank
Tooth count: 60
Missing teeth: 2
Armin treshold: 0.2 vid 0rpm och 0.5 vid 1000 rpm (men har testat från 0.2 - 2)
Det händer absolut ingenting i loggen, får inte ens upp en error counting!
Hoppas på ett skitfel man är säkert en jättemiss av något slag..
Nån som kan ha en aning om vad som kan vara fel?
Link atom trigger problem
Moderator: backeliten
Link atom trigger problem
Senast redigerad av RWik den sön aug 21, 2011 7:59 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Link atom trigger problem
Slå en signal på måndag eller kom in så
Ska du se att vi får ordning på det där.
Har du satt sync signal till non på trigger 2? Kolla i runtime values om du får nån signal
I över huvudtaget på trigger ett. Sen ska du inte koppla ihop skärmmen på trigger kabeln med skärmstiftet på givaren.
Ska du se att vi får ordning på det där.
Har du satt sync signal till non på trigger 2? Kolla i runtime values om du får nån signal
I över huvudtaget på trigger ett. Sen ska du inte koppla ihop skärmmen på trigger kabeln med skärmstiftet på givaren.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: Link atom trigger problem
Där var felet! Tog bort syncen mot trigger2 så fick jag varvsignal! Nu är det bara resten kvar 
Slår en signal imorron så jag får lite ordning på några inställningar jag är lur på

Slår en signal imorron så jag får lite ordning på några inställningar jag är lur på

Re: Link atom trigger problem
Kanon
Gör så du.

Gör så du.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem