Jaha, vad ska man säja... kjörde i Narvik 13. augusti.
En repa blev det. Topplockspackningen pajjade på startstrecken,- launch control i combination med 2 bar och skjärkantpackning var altså inte lyckad
Nu när A1 i USA har räknat ut at vi på 7000rpm hadde 799-805Nm på 1,7 bar, vet vi at den trolig hadde aningen mer på 2 bar
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
och at launch med tändningsklippar inte är lyckad på höga tryck. Har hört om flera som har launchad sönder sina packningar.
Så nu vet ni, skärkantpackning funkar upp till 750-800hk om alt lirar.
Nu har vi inte fått gjort o-ring-spår (svetstråd rundt cylindrerna) och alla mina forsök nu i veckan på å få gjort en ny topplockspackning i koppar har inte fört fram (för kort tid till å beställa från KL racing tex...
Vi skruvar på för å nå piteå. men vädret ser inte så lovande ut,-- men med förhåpningar om historians första 8-sekundersrepa med B20, så håppas vi det blir race.
Just nu iskrivande stund, är topplocket av, men skal på i löpet av kvällen.
Här är en film på repan i Narvik.
Packningen var tvärrslut på 4an, och pajjad till en kylkanal på2an. Vi kan säja at den gick på 2,5 sylindrar. Kom ändå först, på 6,74 (201-meter)
Dragsteren finns på 3:10 i filmen. Greppet är sanslöst dårligt. Åker mot Lars Ole Berg (som normalt åker 8,3 på 402 meter, men som inte har grepp till å hänga med på dom lokala 201-meters-race här uppe i norra Norge)
http://www.youtube.com/watch?v=rodGEcZiKIo" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster