Har plockat ur motorn och slagit isär den nu. Och blocket är på svetsning.
Ny koppling är införskaffad, blev en 3 skivig quarter master.
Får väl se hur det fungerar. Blir inte allt för mycket energi nerlagt på den här bilen nu då vi ska köra med den andra vill bara ha ihop den och fungerande.
Motorn ur
Så här såg blocket ut
Sen blev det ett litet mini projekt av min bruks 02:a Då jag hade en vecka semester
i slutet av september.
Blev montering av sprut och turbo
Ful som styck är bilen men det är bara roligt när folk retar sig på den
Blev ett riktigt budget bygge med bara bra och ha grejer som låg på hyllan.
Därför blev det lite som det blev med en del grejer
Specen:
Mitsu 16G turbo från en evo 1
Adapter grenrör
Original maskin förutom en schrick 284 kam.
Nyare insug för spridare.
580cc spridare
Liten ic i fronten.
Link plus insprutning
Trigger givare är en cas från en evo som sitter i en egen byggd fördelare.
Dubbel spole wastefire.
Pump 044 kopia, catchtank nån v8 förgasar pump som pumpar från tanken.
Körde i bänken så långt original koppling orkade och det blev 167whp och 246nm på 0.6-0,7bar i tryck.
Har monterat en m3 s14 koppling nu men inte bromsat nå mer.
Blir till våren med ett bättre avgas då jag kör original slutljuddämpare och den är lite trång
Lite bilder på härligheten
Soppa systemet
Maskinrummet

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem