här är motorn den ska hamna på erland och data på den
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56897" onclick="window.open(this.href);return false; fränt konsept med lite retro och en stor 2" SU tycker jag

sen så flödar 36/36 insuget rätt bra än fast arian hålls nere och det är bra

hoppas jag får äran att köra den i min broms bänk sedan också och finjustera den.
jo toppens insugnings flöde och aria räcker långt på B20 på dessa 150hk/6000rpm sug motor effekter men toppens insugnings flöde blir sen när man ökar effkten och förgasar storleken mot 200hk sug helt avgörande.
jag håller med dig erland om att man ska ta det lite lugnt med kam på B20 jag kör med en AGAP kamaxel på milda 248grader/1.27mm på kamaxeln på vegan och den går ju rätt gott med en 9.75/220 på ett milt laddtryck jag har en liknande kam på 240 grader också som vi ska sätta på erik wiklunds 142 som ska bromsas i vinter det blir en ren gat motor som ändå ska klara sig skapligt i nattens race också

dock är lite högre lyft alltid bra det i kombination med måttlig duration gör B20 motorer starka redan på låga varv och ändå riktigt vassa högre upp om man jämför mot -80 talets kamaxel profiler. lite större stroke är också bra om tävligs typen tillåter det, till exempel 92x86mm