tobiasw skrev:
För att vinkla detta till en teknikdiskussion som passar inom "Dyno-diskussioner" så kanske vi kan prata om:
Vilken svephastighet ni använde?
Ser också att ni la på en DIN correction, vilken faktor blev det under erat väder?
Och vad visar dom två lägre linjerna? (avgsamottryck, laddtryck?)
Som sagt var jag som ratta de bänken/datorn.
Och det var effekt rekord för vår bänk inget annat.
Har för mig att vi körde en hastighet på 500rpm/s
De 2 lägre linjerna är vad den ger på grund ladd.
Ska kolla sen vad den gav okorrigerat.
Vad jag tror är anledningen till att det blev så "kort" register (2000rpm) med riktigt mycket mos.
Är kombon vad gäller kammar och turbo. Helt enkelt för vassa kammar för den turbon.
Eller omvänt för liten turbo/turbin för de vassa kammarna. Gissar på att den dör av avgsmottrycket på varv. Det mätte vi tyvärr inte. Laddet vill sjunka på varv.
Anledningen till varför vi inte varva längre än 7500rpm i bänken är att den går i botten på farten då.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem