Problem med koppling efter byte till sinter.

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck
Inlägg: 221
Blev medlem: fre aug 22, 2008 11:10 am

Problem med koppling efter byte till sinter.

Inlägg av Lepsyl »

Bytte till fyr puckad sinter i min 940i med m90 i helgen men när jag monterade tryckplattan så såg det ut som att tryckplattan redan var "frikopplad" alltså solfjädern var rak och stack inte ut som den borde göra.
Tänkte inte mer på det och monterade allt men nu när man kör så tar kopplingen precis i botten samt att den slirar om man gasar.

Kollad att nya lamellen var samma tjocklek som den gamla men kan det endå vara så att jag måste schimsa tryckplattan?

Tryckplattan är samma som innan.

Någon som har någon idee om vad felet kan vara?
flobb
Forumsberoende
Inlägg: 638
Blev medlem: sön aug 13, 2006 9:29 pm
Ort: Piteå

Re: Problem med koppling efter byte till sinter.

Inlägg av flobb »

du kan inte ha råka göra som så att du har fel storlek på lamellen? har du 215?eller 228mm? å vad ska din tryckplatta ha för nått?
Projekt!

volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Problem med koppling efter byte till sinter.

Inlägg av Steve »

Monterat lamellen fel väg?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
frittjoff
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: ons dec 12, 2007 6:32 pm
Ort: lund

Re: Problem med koppling efter byte till sinter.

Inlägg av frittjoff »

Om det är kgtrimnings zinter så är den 1mm tjockare än de organiska lamellerna. Du måste då antingen schimsa tryckplattan eller svarva 1mm på lamell ytan på svänghjulet
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Problem med koppling efter byte till sinter.

Inlägg av Tommy Luhr »

Klämm ihop den organiska lamellen och mät. Har själv gjort fel på det där och sen var det inga problem när man fick rätt mått:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar