Bytte till fyr puckad sinter i min 940i med m90 i helgen men när jag monterade tryckplattan så såg det ut som att tryckplattan redan var "frikopplad" alltså solfjädern var rak och stack inte ut som den borde göra.
Tänkte inte mer på det och monterade allt men nu när man kör så tar kopplingen precis i botten samt att den slirar om man gasar.
Kollad att nya lamellen var samma tjocklek som den gamla men kan det endå vara så att jag måste schimsa tryckplattan?
Tryckplattan är samma som innan.
Någon som har någon idee om vad felet kan vara?
Problem med koppling efter byte till sinter.
Re: Problem med koppling efter byte till sinter.
du kan inte ha råka göra som så att du har fel storlek på lamellen? har du 215?eller 228mm? å vad ska din tryckplatta ha för nått?
Projekt!
volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
Re: Problem med koppling efter byte till sinter.
Monterat lamellen fel väg?
Re: Problem med koppling efter byte till sinter.
Om det är kgtrimnings zinter så är den 1mm tjockare än de organiska lamellerna. Du måste då antingen schimsa tryckplattan eller svarva 1mm på lamell ytan på svänghjulet
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Problem med koppling efter byte till sinter.
Klämm ihop den organiska lamellen och mät. Har själv gjort fel på det där och sen var det inga problem när man fick rätt mått:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169