Därför att olja är tjockare än vatten...Snälla ni läs detta!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Re: Därför att olja är tjockare än vatten...Snälla ni läs de
Tragiskt.. Sitter i nästan samma sits. År 2004 krockade jag med en älg och krossade nacken. Fick en inkomplett ryggmärgsskada. Operationen i USA är även mitt hopp, men eftersom man inte är berättigad att få denna operation av landstinget så är det heller inget alternativ för mig, finns så många fler som skulle kunna få tillbaka så himla mycket pga denna operation. Men men.. Tragiskt är ordet..
Tack för mig
Martin Eriksson
Martin Eriksson
Kanske är fler än just den som tråden handlar om som det skulle insamlas till?
Gillar initiativet, speciellt när det känns lite extra special som det gjorde från början, men om vi pratar om en betydligt större del av befolkningen än just den speciella klick som huvudpersonen utgavs för att vara så faller det väl lite platt, eller?
Vi kan ju inte både betala sjukvården via skatten och sen även via lönen....
Gillar initiativet, speciellt när det känns lite extra special som det gjorde från början, men om vi pratar om en betydligt större del av befolkningen än just den speciella klick som huvudpersonen utgavs för att vara så faller det väl lite platt, eller?
Vi kan ju inte både betala sjukvården via skatten och sen även via lönen....
Volvo 745 Tic - Portad 531,extraktor,K27, 50 mm Wastegate, 6 pucks sinter och förstärkt Sachsplatta Sprut på G!
Volvo 242L - 76 B23E & M46 Bruksbil
Volvo 242DL - 75 355 & 4 -petad manuell, kass låda, usa skräp!
Volvo 140 Cab - Sommar bil
Volvo 242L - 76 B23E & M46 Bruksbil
Volvo 242DL - 75 355 & 4 -petad manuell, kass låda, usa skräp!
Volvo 140 Cab - Sommar bil
Sverige är ett skämt vad gäller att ta hand om sina hårt arbetande skattebetalare. Prioriteringarna är helt fantastiskt underliga många gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Det blir mer och mer som i Usa, de som har pengar, får vård, de andra blir utan, Tragiskt
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
Inte alls, Sverige har en utmärkt vårdapparat, har sedan unga år spenderat enormt mycket tid på Svenska sjukhus och kommer att göra det resten av mitt liv och jag är mer än nöjd med hur allt fungerar.
Självfallet finns det alltid extremfall som detta som hamnar i kläm men jag tror att de lyckligtvis är ganska sällsynta, det finns inget perfekt system, men man kan försöka komma så nära som möjligt.
Självfallet finns det alltid extremfall som detta som hamnar i kläm men jag tror att de lyckligtvis är ganska sällsynta, det finns inget perfekt system, men man kan försöka komma så nära som möjligt.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
En fundering:
Jag träffar dagligen människor som väntat många år på att få en ny njure, dom står i en "såkallad" kö, men vet inte på vilken plats eller om och isåfall när de skulle få en.
De flesta jag träffar har fått beskedet att de får ingen ny njure eftersom kön är för lång, och de har hunnit bli för gamla, utan måste spendera 3-5 dagar i veckan på dialys resten av livet.
Då är det lite märkligt, ifall en känd politiker eller rikskändis helt plötsligt genomgått en njurtransplantation?
Hur kom dom hux flux först i den så kallade kön?...
Jag träffar dagligen människor som väntat många år på att få en ny njure, dom står i en "såkallad" kö, men vet inte på vilken plats eller om och isåfall när de skulle få en.
De flesta jag träffar har fått beskedet att de får ingen ny njure eftersom kön är för lång, och de har hunnit bli för gamla, utan måste spendera 3-5 dagar i veckan på dialys resten av livet.
Då är det lite märkligt, ifall en känd politiker eller rikskändis helt plötsligt genomgått en njurtransplantation?
Hur kom dom hux flux först i den så kallade kön?...
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
Vi är olika värda oavsett vad dom säger. Titta bara på deras löner.
Erland
Erland
Hej!
Tänkte bara skriva lite om vad som hänt för Kritto senaste tiden.
Första operationen gick bra även om man inte hann lika mycket som man hoppats på trots 13-14 timmars operationstid...
redan efter några dagar tyckte Kritto att hans "grund"-smärtor hade gått ned, dock hade han väldigt ont där man varit och härjat i ryggen.
Han har haft lite komplikationer efter operationen men det mesta verkar ha löst sig, idag kl 15:00 svensk tid rullar man in Kritto för operation nr 2 och den är egentligen den mer kritiska av de 2, för då opererar man i området av ryggen där det mesta fortfarande fungerar så håll tummarna hårt idag.
Kritto hade mycket kraftig fjättring (ärrbildning) på ryggmärgen (vilket en behandlande läkare i sverige inte trodde att det var
) vilket medfört att skadenivån klättrat upp i ryggen och hade han inte gjort operationen nu hade han fm. inom något år förlorat funktion i både armar och händer...
Undrar om det egentligen är någon som blir förvånad när jag säger att man hittade en bit plaströr inne i ryggen från tidigare operationer i sverige...
Vi har som någon tidigare skrev MYCKET bra vård i sverige !! men det jag inte tycker om är det revirpinkeri som många läkare håller på med...man är expert i sin kammare..."inte ska väl han komma å tala om för mig hur det fungerar"....efterlyser lite mer ödmjukhet inför varandra inom läkarkåren, tror att många skulle tjäna på det.
//abris
Tänkte bara skriva lite om vad som hänt för Kritto senaste tiden.
Första operationen gick bra även om man inte hann lika mycket som man hoppats på trots 13-14 timmars operationstid...
redan efter några dagar tyckte Kritto att hans "grund"-smärtor hade gått ned, dock hade han väldigt ont där man varit och härjat i ryggen.
Han har haft lite komplikationer efter operationen men det mesta verkar ha löst sig, idag kl 15:00 svensk tid rullar man in Kritto för operation nr 2 och den är egentligen den mer kritiska av de 2, för då opererar man i området av ryggen där det mesta fortfarande fungerar så håll tummarna hårt idag.
Kritto hade mycket kraftig fjättring (ärrbildning) på ryggmärgen (vilket en behandlande läkare i sverige inte trodde att det var

Undrar om det egentligen är någon som blir förvånad när jag säger att man hittade en bit plaströr inne i ryggen från tidigare operationer i sverige...

Vi har som någon tidigare skrev MYCKET bra vård i sverige !! men det jag inte tycker om är det revirpinkeri som många läkare håller på med...man är expert i sin kammare..."inte ska väl han komma å tala om för mig hur det fungerar"....efterlyser lite mer ödmjukhet inför varandra inom läkarkåren, tror att många skulle tjäna på det.
//abris
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Ja då håller vi tummarna lite extra mycket idag då!
Hoppas allt löser sig nu!!
Ska skicka in en slant vid tillfälle också!
/ Morgan
Hoppas allt löser sig nu!!
Ska skicka in en slant vid tillfälle också!
/ Morgan
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Håller tummarna allt vad jag kan för att det ska gå bra. Jag håller i övrigt med om det du skriver, det är alldeles för många läkare som sitter högt upp på sina pedistaler. Hade en del varit med ödmjuka hade många problem undvikits. Läkarnas särställning i vården borde nedmonteras så de lyssnar mer på sjukgymnaster och andra som har kompetens inom områden där en del läkare bara har grundläggande kunskaper. De har faktiskt ett service-yrke även om alla läkare inte har förstått det.abris skrev: Vi har som någon tidigare skrev MYCKET bra vård i sverige !! men det jag inte tycker om är det revirpinkeri som många läkare håller på med...man är expert i sin kammare..."inte ska väl han komma å tala om för mig hur det fungerar"....efterlyser lite mer ödmjukhet inför varandra inom läkarkåren, tror att många skulle tjäna på det.
//abris
/Karl
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Denna dag blev genast mycke bättre när man fick nyss höra av "Annelie" att operationen har gått väldigt bra och att Kritto är vaken men pömsig som hon säger
Nu äre bara att hoppas rehaben går som planerat och att kritto får komma hem och bjuda på ett gitarrsolo som han är bäst på!
Men vi är tacksam för alla pengar som kommer in fortfarande! Tur de finns människor som tänker och känner för kritto när inte landstinget gör de! Ne lev och må allihopa för de tänker ja göra i helgen! / ****
Läst på Facebook!
MVH

Läst på Facebook!
MVH
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
http://www.folkbladet.nu/272831/2011/10 ... ionen-klar" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppas och håller tummarna för kristoffer!!
Skulle vilja veta vad som är så dyrt?.... 2.5 miljoner, de är sjukt mycket pengar.
Nån som har nån info om vad som gör att kostnaderna drar iväg?
/mackan
Skulle vilja veta vad som är så dyrt?.... 2.5 miljoner, de är sjukt mycket pengar.
Nån som har nån info om vad som gör att kostnaderna drar iväg?
/mackan
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck
Det är väl sjukhusmaten som kostar...
Kämpa på!
Kämpa på!
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Saxat från FB!
"11/11..
Dagen har varit intressant:)
Jag har blivit intervjuad av FOX news tillsammans med Dr Scott Falci där han berättade om ingreppet i sig och hur illa det ser ut i min ryggmärg.. Han berättade också att han med hela sitt team var redo att komma hit till Sverige för att hjälpa mig vid 2 tillfällen då sverige backade undan i sista minut..Han är inte direkt imponerad över hur Svenska myndigheter har skött detta och vi i Umeå hade möjligheten att få hit den bästa i hela världen men pga prestige o ren okunnighet så backar man ur trots att chefen på Nuerokirurgen Magnus Oliverkrona mailade Scott och bad honom att komma till Umeå så backade vi ur på sista deadline datum..
Det kom ganska mycket med frågor om vad jag tycker om allt detta och som ni redan vet så är jag allt utom imponerad men jag kommer hem med bevis som någon skall stå till svars för det är ett som är säkert....
Hoppas ni har haft en bra dag//Kritto
// N.
"11/11..
Dagen har varit intressant:)
Jag har blivit intervjuad av FOX news tillsammans med Dr Scott Falci där han berättade om ingreppet i sig och hur illa det ser ut i min ryggmärg.. Han berättade också att han med hela sitt team var redo att komma hit till Sverige för att hjälpa mig vid 2 tillfällen då sverige backade undan i sista minut..Han är inte direkt imponerad över hur Svenska myndigheter har skött detta och vi i Umeå hade möjligheten att få hit den bästa i hela världen men pga prestige o ren okunnighet så backar man ur trots att chefen på Nuerokirurgen Magnus Oliverkrona mailade Scott och bad honom att komma till Umeå så backade vi ur på sista deadline datum..
Det kom ganska mycket med frågor om vad jag tycker om allt detta och som ni redan vet så är jag allt utom imponerad men jag kommer hem med bevis som någon skall stå till svars för det är ett som är säkert....
Hoppas ni har haft en bra dag//Kritto
// N.