B230e
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre sep 02, 2005 1:17 pm
- Ort: umeå
B230e
hejsan jag måste bara fråga om vad ni tro om en B230e att bygga på som skall turbokomverteras ??
för/nackdelar men just den motorn ??
mvh jonas
för/nackdelar men just den motorn ??
mvh jonas
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre sep 02, 2005 1:17 pm
- Ort: umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre sep 02, 2005 1:17 pm
- Ort: umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre sep 02, 2005 1:17 pm
- Ort: umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:19 pm
- Ort: Umeå
På den jag tog (B23E från 245 glt) från en -84 var det mekaniskt insprut, besvärligt att få plats med, undrar om det inte kom med elektroniskt när b230:n kom. Insuget från b230 passar ju på B23 så det går nog ganska bra att konvertera till elektroniskt sprut, kommer nog att ske på min bil till sommaren.
Vi förgasar konvertarade motorn för att få mer plats, kanske inte lika rapp men det funkar fint.
Vi förgasar konvertarade motorn för att få mer plats, kanske inte lika rapp men det funkar fint.
Hade volvo 144-74, Nu är det BMW ett tag.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre sep 02, 2005 1:17 pm
- Ort: umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:19 pm
- Ort: Umeå
Det jag vet som skiljer B23A och B23E åt är;
B23A förgasare, B23E insprutning
kamaxlarna och toppen skiljer sig också åt om jag inte miss minner mig.
Botten delen tror jag är samma, men rätta mig gärna om jag har fel då jag inte är helt säker på dessa uppgifter

B23A förgasare, B23E insprutning
kamaxlarna och toppen skiljer sig också åt om jag inte miss minner mig.
Botten delen tror jag är samma, men rätta mig gärna om jag har fel då jag inte är helt säker på dessa uppgifter



Hade volvo 144-74, Nu är det BMW ett tag.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre sep 02, 2005 1:17 pm
- Ort: umeå