bränslepumps byte på volvo 940Ltt -95:a (tipps)

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

johanpe
Lite mer laddtryck

bränslepumps byte på volvo 940Ltt -95:a (tipps)

Inlägg av johanpe »

tja!

var tvungen att byta bränslepumpen på familjens volvo 940LTT -95:a idag (i ren panik).
var på biltema & tittade på pumparna till ALLA 940:is & konstaterade att INGEN av dem hadde passat i armaturen på bilen!! (jag har modellen som bara har 1st bränslepump & den sitter i tanken)
hadde den gamla med mig & funderade lite....Bosch satt det innan (Bosch nr:0580 453 037).
frågade om en annan pump som skulle vara till BMW 540 (art.nr.52-209)
den var exakt samma storlek som min Bosch! samma dia på slangen,längd,höjd, tom volvons soppafilter passade..rubbet! den är det närmaste "bolt-on" jag hittat på biltema. det man VAR tvungen att göra mot den gamla var att byta ut flatstiften för jord & + mot ringkabelskor mot pumpen sen montera tillbaka allt igen & sen klart. var MYCKET fingerkänslig när du/ni moterar bort matarledningen från armaturen så inte plastnippeln går av.
kanske onödig info men jag vill bara dela med mig så nån annan slipper modda för att få fast biltemas pumpar i org armaturen.
ha det gött.

mvh johan
vita 142:or går fortast
mr_mussel
För mycket laddtryck

Re: bränslepumps byte på volvo 940Ltt -95:a (tipps)

Inlägg av mr_mussel »

jag kör med bosch -040 pump i tanken på min 940 finkar kalas bra men fick modda amaturen lite och sen satte jag fast pumpen med två slangklämmor=) funkat kalas bra ny i flera år
audi a4
johanpe
Lite mer laddtryck

Re: bränslepumps byte på volvo 940Ltt -95:a (tipps)

Inlägg av johanpe »

allt funkar om man moddar! ;0)
det jag vill belysa var att detta är bolt-on. :0)

mvh johan
vita 142:or går fortast
Skriv svar