Ms 1 V3 ingen gnista

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

SFranzen
Lite mer laddtryck

Ms 1 V3 ingen gnista

Inlägg av SFranzen »

Hej håller på o försöker starta en volvo 740 med ms1 v3 vasted spark får varvtal till boxen men får ingen gnista o behöver tips om vart jag ska börja leta det är spänning till spolarna och dom funkar om man bryter minus manuelt.
Bör man jorda boxen sord kablar i motorn eller funkar det i karossen?

MVH Sölve
jol
Forumsberoende

Re: Ms 1 V3 ingen gnista

Inlägg av jol »

kolla om tändsteget jordar på utgången till spolarna då, jag fick en ide att testa med en glödlampa istället för själva tändspolen men inget jag testat eller fått bekräftat att man kan göra.

Dra en bra jord mellan din kaross-jordpunkt och motorn
Peter Strandberg
Alfa kombi
SFranzen
Lite mer laddtryck

Inlägg av SFranzen »

när jag mäter i handsken så får jag jord så länge jag har plus sladden dit kopplad tändning är avslagen men tar jag bort spännings sladden så försvinner jord.
Ska det vara så? känns som att nåt är fel
SFranzen
Lite mer laddtryck

Inlägg av SFranzen »

Hej nu har jag mätt lite till. mäter jag på minus på tändspolen så har jag inte kontakt med jord någon gång som man kör på starten borde det inte va jord o sen bryta jorden när det ska bli gnista?
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Ms 1 V3 ingen gnista

Inlägg av Stener »

Nej den jordar när typ strax innan gnista. Beror på vilken dwell-time du har. Men vanligt är ca 2.5 ms så då jordar den spolen 2.5 ms innan gnista. Har du jord hela tiden så brinner spolen.

Finns mycket trådar i ämnet. Men har du varvtalssignal bör det funka. Har du rätt tändinställningar? Kör du med inbyggt drivsteg?
Chevelle SS -65
SFranzen
Lite mer laddtryck

Inlägg av SFranzen »

ok ska mäta o se om jag har jord nå gång. Jag ska ha rätt inställningare i boxen o det är 4 st drivsteg o boxen.
Skriv svar