Jävligt intressant att se, hoppas du uppdaterar snart igen

Nicklas Eriksson skrev:Äntligen uppdatering! Ser ut att bli ett riktigt trevligt kök det där!
Men jag är inte avundsjuk på slipandet av spackel
Gillar din felskrivning "...till höger kommer ungen att placeras."
Toni skrev:Kompassros i golvet och öl o vinkyl i samma rum e ju skitsmart!
Mer än en gång har man ju hamnat med näsan i golvnivå och undrat vartfan man är!
tack för tipsetJimmieL skrev:Tjena!.kul att de går bra för dig med husbygget!.själv håller våran firma på med lös ull och vitullen samt stenull ska kunnas andas under landgången dvs att landgången ska vara minst tio cm åvanför färdig yta. För att luften skall kunna strömma igenom.Ville inte va negativ med detta bara tipsa:).lycka till med resten!.
Lugn o fin...här tar vi det piano...j björk skrev:En uppdatering till slut!
Ser bra ut, men ska det aldrig bli färdigt
Tackar. Skall ta mig tid till att uppdatera.saxberg skrev:Suttit och sträckläst tråden nu och är riktigt imponerad över bygget!
Vart nästan lite besviken när tråden tog slut... så uppdatera ofta nu
Lycka till!
Mvh
Helt rätt, jobbar heltid.mackan_ skrev:Nu har jag sträckläst hela tråden, otroligt imponerande bygge! Du kör alltså heltidsarbete vid sidan av? Hur många är ni och jobbar när ni kör på?
Har ni tänkt något på hur trädgården ska se ut?
Lycka till i fortsättningen!
/Marcus
Ritning och bilder vill vi ha....Lappen skrev:Det artar sig bra. Jag kom på att jag lovat ritning och någon bild på mitt bygge för länge sedan. Får göra bot på det.
Vi höll på tre år från första spadtaget för grunden till dess att vi kunde flytta in och det var 97%+ klart. Men då stog grunden och gick till sig ett tag med innan vi började spika upp kåken. Så byggtiden blev 2 år.
Antalet timmar för vår del, jag 2500+, sambon 2200+, svärfar 4000+ timmar enl hans beräkningar som jag inte minns riktigt hundra just nu. Han gick ju runt där på dagarna och pulade medan jag jobbade.
Det samtidigt som man heltidsjobbat, fått två barn och understundom haft något som liknar ett vanligt liv.
Jag ser inte det som konstigare än vissa av bilbyggena som görs på detta forumet. För att lyckas med dem så måste man ha samma fokus och tålamod som vi har och haft på husbyggena.
Fortsätt kämpa på Heggen så ska jag se om jag kan knäppa några bilder och få skryta lite jag med.