Allt började med att jag fick jobb i svappis som maskinförare och började prata med folk att jag letade en 240 -75, efter ca 2mån fick jag ett samtal där gubben sa att han skulle skrota sin bil och att jag fick den om jag ville! Tänkte att det är något riktigt skogsvrak men valde ändå att åka upp till kiruna för att kika.
Blev riktigt glad överraskad då jag möttes av detta...

Nästintill rostfri.. Någon liten repa med ytrost och VÄLDIGT lite rost i skärmarna!!
Så då va det bara att fylla upp med ny bensin, i med ett batteri och bogsera igång!
Körde bilen till vittangi med endast ett däck som small efter vägen (har ju trots allt stått still i 10år)
Sen har den stått parkerad på chefens garage fram tills för 1mån sedan då jag började skruva i den!
På med vinterdäck och ut på isen och sota ur den!!!
Dock så gick värmepaketet i den så det va bara att hämta ett bättre beggat av en kompis (gratis är bra)
Då börjas det

Ja då va det ute

Montera ihop allt va nog värst! Alla extra kablar hit å dit.. (satt en komradio monterad)
Funkade perfekt.. Dock så blev det felkopplat, den har konstant matning så kan köra fläkten utan att ha tändningen på!
Har nu kört bilen ca 15mil för att motionera igång bromsarna, men i går påväg från jobbet så hörde jag ett ljud som jag inte hört tidigare å strax efter dör bilen... Kammremmen.... Öppnade locket för å kolla om det va nå olja på kammen.. Snustorr å VARM! Så där är jag i dagsläget... Ska efter jobbet idag undersöka vidare på vad som gått sönder!
Planen för framtiden är lite oklar just nu, antingen sätta igång till orginal skick eller så blir det att montera amerikanska muskler i den:twisted:
Allt hänger på om man får tag i en vettig donator!
Uppdaterar sen med mer bilder å vad som gått sönder!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk