Kompsänknings frågor.....

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Kompsänknings frågor.....

Inlägg av Grandma »

Hej. :)
Gasnska ny här satt mest på zatzy innan jag hittade erat underbara forum. Med risk för att bli utskrattad frågar jag följande:

Har en motor som från början är en sug motor. Skall turbo konverteras och jag måste kompsänka den.
Skall fila förbrännings rum och ha en platta (koppar) mellan block och topp. Har 10:1 i komp nu och 95borr.
Hur tjock?
Hur räknar jag?
Skall jag o-ringa?
Vad för ringar?
Eller 2 st org packningar?

Kom med ideer...

Tack på förhand...
Senast redigerad av Grandma den tor feb 09, 2006 12:49 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

tror du har lättare att få (bra) svar, om du specificerar lite mer vad du har för motor,runtikring-grejer, ung. effektmål osv..
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Inlägg av Grandma »

rak 6 cyl.
Garret gt42

Ungefär vad som är bestämt nu.

Mål denna säsong ca 400-500hk
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Detta hör INTE till avancerat!!!!

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6357
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

96 mm borr ??!
Vad är det för motor?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Inlägg av Grandma »

mAySon skrev:Detta hör INTE till avancerat!!!!

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6357
Förlåt, hade inte läst forum reglerna riktigt....skall inte upprepas...
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Inlägg av Grandma »

mattias skrev:96 mm borr ??!
Vad är det för motor?
95 borr.... Det är en opel motor....
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Vad är det för motorvolym då?
Och vad har den för sugmotoreffekt?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Inlägg av Grandma »

3,0L
204Hk
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Inlägg av Grandma »

Ingen som kan hjälpa mig.... :roll:
Användarvisningsbild
Ante 4wd
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: sön okt 03, 2004 12:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Ante 4wd »

En 24v?? Svarva kolvarna eller ta ur förbränningsrummen är väl de mest seriösa, tjock koppar packning funkar säkert åxå samt som du själv sa, 2st packningar med mellanläggs platta!! Det är väl de som går att göra med ekonomin i behåll, annars finns ju vurtsing kolvar med lägre komphöjd att köpa!!!
--= Can´t drive it? Style it!! =--

Audi 100 Avant turbo quattro -91 (Bruks)
Audi 80 turbo quattro -84 (Lek)

Gick under EvO som nickname tidigare!!!!
Grandma
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: fre feb 03, 2006 8:38 pm

Inlägg av Grandma »

Om man åker med koppar platta behöver man inte oringa eller ha packningar då? Har hört massa olika teorier vad tror ni?
Skriv svar