kortsummering av veckan.
fick ihop bilen förra fredagen o slog en signal till Hans på autoeffekt.se och se om han hade någon tid så vi kunde bromsa o köra lite finlir i hans dynopack. fick tid på tordag morgon, kalas tänkte ja, håller bilen så blir det gatebil mantorp o härja lite, på måndagen tänkte ja fixa till lite små saker bara inför bromsningen, startade upp bilen o till min förvåning så hade jag ett oljetryck på 7bar+, jaha tänkte ja,började se över allt men såg ingen direkt fel förutom vevhusventen som spottat ut olja. Drog mig för att riva oljepumpen först men tog tag i de oriv väck pumpen och såg att plunchen hade lite små repor och kärvade på ett litet ställe. Skit bra då har jag hittat felet, Beställde en ny oljepump på tisdag morgon och fick den till eftermiddagen, direkt ner till garaget efter jobbet o monterade ihop allt, Döm till min förvåning så hade jag fortfarande samma skumma oljetryck,
Tänkte va fan det kan väl inte vara så enkelt att givaren i blocket har gett upp, provade montera en annan o vips så hade jag ett tryck på 4bar.
lastade bilen på onsdag kväll o torsdag morgon kom, anlände hos Hans och efter en liten stunds pratade och riggade börja vi mappa,
Märkte att det inte gick att få upp nåt laddtryck med min mottrycksstyring, max blev nog 1,3bar, jaha började felsöka,läckage testa allt men fann inget fel, provade en gammal hederlig pysventil och då kom laddet upp till 1,5bar,
De måste vara att fjädern i min WG är för slapp så avgaserna trycker upp den. så det fick blev en nödlösning på de hela, ryckte den nedre slangen på wg och körde enbart mottryck på ovan anslutning på wg:in, nu kom laddet.
Vi slutade på 2,1-2,2bars ladd vilket resulterade i 511whp o 624wnm.
Lambda ca 0,8
tändning 23grader på full mutter.
7000varv
finns lite mer att hämta men vi slutade här.
på fredagen bar de av mot mantorp, första körning blev på lördag, lite ovan att köra på bana samt att provköra bilen där.
kände lite på bilen första varvet, inne på andra varvet vid pariskurvan hinkade jag upp den men kom ut i grusen så expkärlet hoppade av la sig på grenröret vilket resulterade i att en stråle med kylarvatten hamnade på vindrutan (körde utan huv), polaren som åkte tänkte inte riktigt så långt o satte igång vindrutetorkarna
![:thumbdown:](./images/smilies/icon_thumbdown.gif)
såg knappt ett skit, in i depån, byte kärlet, moddade om vevhusvent lite bättre och torkade av vindrutan, ut igen o gav den rätt bra, inne på andra varvet så small sedan 3:ans växel, Fan me då men fortsatte köra på 2 o 4:ans växel några varv, men sedan ville inte 2:an mer heller så då vart de slutkört för min del.
men banne mig vad bilen gick på rakan, helt hysteriskt på alla växlar,
![Bild](http://i246.photobucket.com/albums/gg87/ahberg_940/gatebil1.jpg)