Trevliga skotrar, tycker jag. Har haft en som gick riktigt bra. Räknar med återfall, nån gång.
Dessa motorer är av en beprövad konstruktion. Satt ju bl a. i både Lynx & Ski Doo och i en massa ultralätta flygplan, etc.
Här har du bromspapper på en MXZ 380 H.O.
Uppåt 60hp!!
http://www.m-performance.com/Grafik/Dyn ... 0ho-03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske de kan svara på hur Bombardier lockade fram dessa hästkrafter.
Så nog finns det dolda hästkrafter för den som kan laborera och porta med slipstift, dubbelförgasare, transistortändning och avstämda pipor.
Frågan är väl bara om man har så mycket marginaler kvar. Det är ju trevligt med livslängd också.
Citation kom ju med en prestandamodell: SS. Den hade dubbla Mikuni, men inte mycket mer. Osäker på effekten där.
Knappt 40, kanske.
Med avstämd pipa, bättre tändning, lite portat och dubbla fuggar så börjar det röra på sig.
Akilleshälen är, som
benkoilovikka skriver: kylningen av cylindern på variatorsidan.