kam byte

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
sudden
För mycket laddtryck
Inlägg: 216
Blev medlem: lör aug 13, 2005 7:56 pm
Ort: örnsköldsvik

kam byte

Inlägg av sudden »

Har lyft ut b22 an ur 142 an för en mindre översyn.Frågan är funderar på att byta kam på en gång sitter en kg6,steg 3 topp weber 45.or men jag är inte riktigt nöjd med klippet i motorn tycker kg6 kammen är lite slö.Tanken var att jag ska ha bilen att köra på bana men samtidigt ha till o från jobbet.Har ni något tips på en bra kam med det rätta klippet.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Timo 840 och 848a äre bra klipp i.
sudden
För mycket laddtryck
Inlägg: 216
Blev medlem: lör aug 13, 2005 7:56 pm
Ort: örnsköldsvik

kam axel

Inlägg av sudden »

har du några värden på den kammen eller finns det någon sida man kan läsa om den.
larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: tis dec 06, 2005 4:56 pm
Ort: västerås

Inlägg av larsson »

en r kam kanske?
Målet är under 12 sek på 402 m
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

S-kam tror jag skulle funka!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

ER KANSJE noe annet gale med motorn ,eller tenningsystemet. sku vara riktig så bra trykk i kg's kam....kansje ett rullvippstell sku passe betre. trur foresten forgasser 45 er litt små til den kammen.... :wink: :idea:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar