Tack för alla kommentarer
Och tack för tipset på hattar, skulle helst haft i gummi som tål bensin..
Ska försöka uppdatera lite vad som har hänt, det går sällan så smidigt som man tror..
Men först måste jag varna känsliga läsare för bilder i extra dålig kvaletet i början, det blir bättre längre fram.
Spridarhylseproblem:
De spåren som används till mina låsningar finns inte på hylsorna
Inte hade jag något lämpligt stål att svarva med, och inte lyckades jag spänna upp hylsorna vettigt i svarven
Efter en del svordomar och en del jobb såg lösningen ut så här:
En hemmagjord spännhylsa att sätta runt spridarhylsan och ett hemmagjort svarvstå.. ehum, järn.
Fungerade klart över förväntan
Resultatet:
(som knappt går att se iaf.

)
Nu sitter spridarna vissligen fast i railen, men det här känns endå lite osäkert:
Det finns inget som stoppar en spridare från att åka ner om en skulle släppa från en låsning.
Det blir inte bra att justera ner höjden på railen heller, spridarna hamnar för långt in i insuget.
Så här fick det bli:
5mm hylsor att montera på spridarna nertill, mot insuget.
Jag använde mitt hemagjorda järn att sticka av med, bara 1,2mm brett.
Inte så mycket spill
Förresten, känsliga läsare kan öppna ögonen nu, nu är det nog slut på (riktigt) dåliga bilder
Inte samma kontaktstycken på de nya spridarna, så org. kabelrail till spridarna gick inte använda längre.
Tänkte göra ett försök med de här:
CC måttet mellan cyl. var inte samma, så jag fick dela på dem:
Här var väl tanken att skarva ihop det hela på något bra vis, men tyckte inte det skulle bli riktigt bra endå.
Trångt att komma åt att lossa kontaktstyckena etc.
Fick bli en enkel lösning som jag endå tycker blev rätt bra:
Bromsarna har kommit ihop fram på båda sidor:
Fick gör iordning ett annat nav till ena sidan, det var inte samma mått på de jag hade först..
Jag såg ju att designen skillde lite, men jag trodde inte det var mer än så.
Trodde ju att det skulle vara samma mått på likadan bil
Slutligen har jag hårdtestat bränslesystemet:
Och pumpen i tanken blev utdömd som otillräcklig