MVH Jonas

Om du tittar på bilden som Gustav lagt in så ser du att luftnippeln(troligtvis det vänstra röret) är förlängd och går utanför kopplingskåpan,och jag förmodar att det slutar strax utanför kåpan med en luftnippel där.Rogge skrev: hur luftar man det kopplingen?
famlar i mörkret på detta nu så kom med tips o allt!
sen så funkar inte bilderna Som jonas T lagt, nån som har dom o kan skicka?
/Rogge
Jag lyfter igen, och upprepar frågan om slirande koppling.Gustav skrev:Drar upp den här gamla tråden igen med lite nya frågor![]()
Eller en fråga iaf..
Ni som åker med saab slavcylinder, hur grov oljeledning har ni mellan huvudcylinder och slav?
Jag har nån ganska smal, gissar att innerdiametern inte är mer än 4mm, kanske trängre i nipplarna...
För min koppling slirar när jag växlar...
Den slirar aldrig när jag kör "normalt" eller om jag håller full gas på femman och sparkar till kopplingen..
Men när man verkligen snyter ur skiten och smaskar i nästa växel på typ 0.01 sekund så hugger inte motorn ner i varv utan mjäkar sig ner på några tiondels sekunder...
Funderar på om det kan vara så att oljeledningen är lite för klen så den inte orkar trycka tillbaka oljan så fort som man hade velat..
Nåja, det här är väl inget stort problem men, det vore kul att veta varför kopplingen beter sig som den gör![]()
Annars är det ny lamell och en Sachs sport tryckplatta (motorn är orginal på typ 200nm)