Vet inte varför sånna man skruvar i på utsidan inte duger, jag skruvade in ett 50 tal sånna ivarje däck på våran truck på jobbet förra vintern å dom sitter fortfarande kvar, å har spekat ett antal spår både i asfalten utanför å betongholvet inne
Vet inte varför sånna man skruvar i på utsidan inte duger, jag skruvade in ett 50 tal sånna ivarje däck på våran truck på jobbet förra vintern å dom sitter fortfarande kvar, å har spekat ett antal spår både i asfalten utanför å betongholvet inne
På truck däck lr cross däck finns det ju lite mer gummi o dra i, vet inte hur bra dom sitter i ett bildäck?
Hej!
Nitar till bälten kommer inte att hålla mer än första växeln sedan har du rensat däcket. Om du tycker att färdiga långnabbsdäck (23 mm) är för dyra?? som dom på bilden. Ser ut som Häggströms dubb som blev förbjudna i långnabbsklassen för några år sedan. Nyman tillverkade och ville ha ca. 10000/ däck.
Att tillverka själv även om du har alla delar är inte något för vem som helst och kräver maskiner för att pressa dubben inte borra genom cord bl.a.
Om du nöjer dig med kortnabbsdäck 11 mm utstick blir priset genast mer anständigt från 1500 - 4000/däck där finns det en liten beg. marknad men det råder brist på dubb vilket gör att många håller på sina däck. Fortfarande intresserad kan du ringa 070-6412895 kan jag hjälpa dig.
Själv kör jag med vässade m6or. 40-70st per däck. Ingen slang och 20mm brickor på ut och insida. Funkar hyfsat, bettar ok och det är nästan gratis. Jag borrar igenom däcken.
Själv kör jag med vässade m6or. 40-70st per däck. Ingen slang och 20mm brickor på ut och insida. Funkar hyfsat, bettar ok och det är nästan gratis. Jag borrar igenom däcken.
kör med m8 minns inte antalet men kanske 80/däck.. slang och gummi inuti funkar riktigt bra. nästan gratis är det ju inte, skruvar kostar nog något ändå å då blir det ju kanske 3 timmar/ däck endast med att sätta i skruvar