Bmw 635 Alpina Turbo
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
jag har kört med sinter en gång o kommer antagligen aldrig göra om det, det sög tyckte jag, men smaken är som röven - klöven.. finns kanske vissa som tycker det är bra, jag förstår bara inte vitsen med det, när det finns vanliga kopplingar som fungerar bra.. det högg o hoppade gärna lite, o försökte man slira så tjöt det, o jag slet av 2st kardanaxlar, o ibland när man börnade 1an o skulle lägga i 2an så tvärdog motorn, hade ganska lätt svänghjul dock typ under 5 kg ;P
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
stel sinter känns lite brutalt , borra ur m5 lamellen och nita på 6 - 8 st sinter puckar istället.
( polaren gjorde det och det är bara +++++ med det, bettar bra samt är mjuk att köra med så långe man inte slirar sig fram som en 70 årig gubbe
)
edit: dock ingen bmw lamell men principen är ju den samma.
( polaren gjorde det och det är bara +++++ med det, bettar bra samt är mjuk att köra med så långe man inte slirar sig fram som en 70 årig gubbe

edit: dock ingen bmw lamell men principen är ju den samma.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Hej!
Har du provtryckt tryckplattan? Kan ju skilja en hel del i tryck på lamellen om den schimsas in rätt.
//abris
Har du provtryckt tryckplattan? Kan ju skilja en hel del i tryck på lamellen om den schimsas in rätt.
//abris
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
jo just det...nu när du har den motorn och koppling (och orginallåda??), det är inte så att det är "fel" höjd på urtrampningslagret så att det inte bara ligger emot tryckplattan utan även tjuvtrycker lite..? kopplingen...?
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Abris: Allt vad gäller drivlinan är ju M5 3,6 (svänghjul, lamell, tryckplatta, urtrampningslager). Så jag tycker det är konstigt att skiten har slirat. Jag hade problem med att Huvudkopplingscylindern inte släppte tillbaka trycket i början på säsongen, bla när bilen kördes i Robbans bänk. Så då vet jag att urtrampningslagret låg an.
Vore gött att veta hur tjock lamellen var när den var ny, har sökt som fan men inte hittat nåt.
Tycker oxå att det känns så där med sinter, körde fjädrad 6puckad på 02an och det kändes sådär.
Vore gött att veta hur tjock lamellen var när den var ny, har sökt som fan men inte hittat nåt.
Tycker oxå att det känns så där med sinter, körde fjädrad 6puckad på 02an och det kändes sådär.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Du får trycka ner en gammal b18 i den där så har du inga bekymmer sen =D
Inget slår skön sången från Webrar!
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Haha, ja du drutten det vore nåt med en ristande och hoppande B18 under huven. Tack för senast Btw. 

Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI

Speciellt om man åker med en usel m30 dom är ju bara tunga och trötta.

Jag har svarat lite på kopplings problematiken i min tråd i Transmissions avdelningen.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Haha, vem har pratat illa om b18? att de rister och hoppar är väl bara ett tecken på att det är en riktigt potent maskin som sitter mellan fjäderbenstornen, eller?
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Enligt de mått du har mätt så om du bultar ihop det med en 765:a och helt plant svänghjul så ligger du 0.4mm överpress vilket blir bra på en organisk som nöts fortare än en sinter. Så bulta ihop med plant svänghjul det kommer att hålla. Sen får du lite trevligare dragläge på bilen med än med sintern.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Tack Robban det är precis sånt jag behöver höra!
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Då var lådan återmonterad på bilen, tillsammans med nya tryckplattan och m5 Lamellen. Vi får väl se hur det funkar.
Slänger in några nya bilder på trattarna som dök upp idag. Var ju tvungen att provmontera och se om de fick plats.
Plats fick de, men det var på fitthåret kan man säga. 6ans tratt har bara några millimeter i frigång men det ska nog funka.
Lite porr?





Slänger in några nya bilder på trattarna som dök upp idag. Var ju tvungen att provmontera och se om de fick plats.
Plats fick de, men det var på fitthåret kan man säga. 6ans tratt har bara några millimeter i frigång men det ska nog funka.
Lite porr?



Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Snyggt, men ta bort expansionskärlburken o spraya den silver eller svart så ser det ännu bättre ut tkr jag..
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 B9 CSI
Burken ska beställas ny, ska ju vara vita. 

Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance