Christoffer Lindström, Norrköping (VOLVO 142)

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
LindströmNo1
Lite mer laddtryck

Christoffer Lindström, Norrköping (VOLVO 142)

Inlägg av LindströmNo1 »

Tjo på er!
Mitt namn är christoffer och har från och med nu blivit medlem på detta trevliga forum för att ta del och kanske till och med bidra med en del kunskaper inom bil skruvandets underbara värld .
Är 18 år och kommer från Norrköping, där jag även bor, har i min ägo en volvo 142 av 73 års model, enligt mig i mycket bra skick, ja ni kan ju se på bilderna och döma själva

ska fixa lite med bilen och så för att få den i det utseende jag vill ha den, återkommer framåt våren med en projekt tråd det kan jag lova, tills dess fixar jag bara lite smått! :D

Kommentera gärna bilderna, :roll: :arrow:

Ha det fint alla bilskruvare där ute! 8)

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av LindströmNo1 den tis feb 21, 2006 4:27 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

den ser ju grann ut, nån rost?

du har dom fälgarna jag vill ha oxå :wink:

men min mening är att ska du köra utan kofångare så ta bort blinkersen på skärmarna.. det blir så mycket snyggare..

blir det nått effekttillskott då? :D
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
LindströmNo1
Lite mer laddtryck

Inlägg av LindströmNo1 »

Rogge skrev:den ser ju grann ut, nån rost?

du har dom fälgarna jag vill ha oxå, :wink:

men min mening är att ska du köra utan kofångare så ta bort blinkersen på skärmarna.. det blir så mycket snyggare..

blir det nått effekttillskott då? :D
Nix ingen rost karroseri mässigt, ägaren innan han ägde en sån "underredesbehandlingsfirma" så han drog på lite klet under till i sina ägo, har även kollat under och det ser okej ut, lite rost är ju okej för en sån gammal bil det godtar jag :lol:

Kommer nya fälgar tills sommardäcken, om jag hittar någa som passar, Turbofälgar (240) kan det vara snyggt och passande, nån som vet? :roll:

Ja det blir nog att köra utan ko fångare trots att jag har komplett kofångare bak och fram samt dragkrok.
Blir att ta bort dom där feta blinkerserna, blir lite mera cleant, samt så funderar jag på att ta bort extra lightsen för jag tycker personligen dom förstör lite av utsikten av den fina grillen och fronten , kommer bli lite mera saker gjort även inredningsmässigt :wink:

Jag har ingen anning om vad det är för grejjer som sitter i motorn förutom att ägarn innan mig sa att han som haft den innan hade satt i en R-kam, vad det innebär har jag inte en anning om då jag inte är nåt vidare proffs på sånt, :confused:
Jag ska försöka ta och ringa han som satt i den, för han kan ju veta vad det är för krims kramms som är i plockat i motorn. :drool:
Lite effektökning kan det nog bli, men det ska nog bli en snäll cruising bil mera och ingen dragsterbil :)
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

låter fint!

R-kammen är rätt vass.. så det är nog bra drag i motorn, fast fuggen lär inte räcka till
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Rätt stuk på bilen för att vara av den årsmodellen ändå, dom är svåra dom där - Volvo hann förstöra 142:ans två sista tillverkningsår.. ;)
Jaga på motorn lite och gör den lite "renare" karossmässigt så blir det fint att glida med den.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
LindströmNo1
Lite mer laddtryck

Inlägg av LindströmNo1 »

Nae jag vet, måste fixa ny fugge, den är lite små seg som den är nu när man ska rulla igång han. Ska jaga ifatt en så fort jag kan, tips på bra förgasare uppskattas :roll:

Hehe ja usch ja, men dom prioriterade säkerhet före utseendet, eller nåt på dom sista årsmodellerna då blir det lätt så :|

vore det fel av mig att lacka den mattsvart? :whistle:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Om jag var du skulle jag hitta en insprutningsmotor från en 740 eller liknande och montera, den passar i stort sett rakt av.

Mattsvart är aldrig fel!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

5 extraljus de där klå ju de mesta ! :D
mörkrädd ? :P
Bild
Användarvisningsbild
LindströmNo1
Lite mer laddtryck

Inlägg av LindströmNo1 »

Foffe skrev:5 extraljus de där klå ju de mesta ! :D
mörkrädd ? :P
Javisst är svårtslaget med 5 extraljus kan jag hålla med om, anledning till att dom sitter där dom sitter är att ägaren innan min i stort sätt precis hade monterat dom när jag köpte bilen, har inte kommit så långt att jag tagit bort dom ännu, dessutom sitter det en 35A generator på, den får nog jobba lite för att driva alla dom ljusen och alla annan el i bilen :roll: generatorn skall bytas och ljusen ska väck så småningom är det tänkt, har ingen användning för dom då jag bor i stan och mestadels håller till där, men klart har ju mina funderingar eventuellt några små x-tra rackare i grillen, fast kravet är då att dom inte skall synas allt för väl, det är nog lättare sagt än gjort :P

Ps, Låt oss säga att jag skulle pressa i en 740 insprutningsmotor kanske till och med turbo i den och så, inga problem med att få igenom på besiktningen då?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Är det bara jag som räknar till 6 extraljus? :P
Användarvisningsbild
DOCen
Lite mer laddtryck

Inlägg av DOCen »

Steve du har rätt :D
Användarvisningsbild
LindströmNo1
Lite mer laddtryck

Inlägg av LindströmNo1 »

visst fan du, det har du rätt i :lol:
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

nee nu ha lindström bytt kort sen sist .. när ja kolla vare fem :wink:
Bild
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

Foffe skrev:nee nu ha lindström bytt kort sen sist .. när ja kolla vare fem :wink:
Den va bra du ;) :P
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Användarvisningsbild
LindströmNo1
Lite mer laddtryck

Inlägg av LindströmNo1 »

Foffe skrev:nee nu ha lindström bytt kort sen sist .. när ja kolla vare fem :wink:
Ja just det, jag har photoshopat om bilden sen du kollade sist :lol: hehe nevars, same picture :wink:
Skriv svar