Jag har ett nytt bygge på G som kom hem från lack idag;)
Efter ett halvår i streck i garaget!!
Beast motorn kommer att hamna i denna gatbil/familjbil/racebil.
Jag har renoverat hela bilen.
BYTT ALLT rostigt äckel och det fanns det gott om!!"
Jag va tvungen att byta bakskärmarna så grymt slut och fusklagade i usa,nytt golv trösklar skuffgolv osv osv..
Så har jag förstärkt upp chassit och satt in en bulltningsbar halvbur så jag kan ta ut den och besikta med baksäte.
byggt med riktiga fäst ugglor och ett rör mellan dom bakre stöttorna så barnen får 4 punkts bälten ibak.)
breddat hjuhusen innåt till bladfjädern "ca 4cm"..
sitter monoleaf och calvert racing traction bars på,så har jag svetsat fast subframeconnectors och förstärkt både här och där..
så har det råkat bli en ny rökar axel

..
Mooser dana 60 muscle pak"Detroit locker".bytt till nya skivbromsar runt om.
Ny rökar th 400 från PATC som garanterar 1600hk på 1600 kg bil.Rökar converter efter motor spec och bil.
Så har jag byggt en mittkonsol där det hamnar en 7"multmediacentral så barnen sitter fint och kikar på en barnfilm medans jag kan kika på andra balla bilar osv när man är ute på stan och glider;)
"Så är tanken att ha back kamera så man hamnar i spåren om man nu skulle köra lite street race??;)
Ny inredning, byggt om instrument panelen och köpt mig en flockningsutrustning så det blir flockat så det blir lite modernare rejsigare stuk i en retro klassisk gammal Camaro -67a med insprutning självklart VEMS;) och Centrifugal kompressor.
"Bänkat 1024,9hk på blyfri 95"
Så blir det en skvätt nos på det vill kunna köra en hög 8 sek repa och köra hem med familjen från banan är tanken iallafall 1 gång ??halvburen är bara godkänd till 9,99;)