Volvo 940 2JZ-GTE

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Erlandsson skrev:En kompis hade problem med saab lagret, verkar inte som dom gillar hårda tryckplattor och börjar läcka efter ett tag. Värt att forska vidare i kanske ? Riktigt fint bygge annars !

Mvh
Tack
Jo har me läst nått om de.
Har stoppat i nya o-ringar och nu sitter de på plats så vi får se om/hur länge den håller.
Nästa steg är väl en tilton, eller finns de några andra alternativ?

Mvh
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av RWHP »

Multirem finns att köpa för rätt längd när man kör utan AC.

Alla givare på 2JZan klockrent till de här spruten vet jag, Vipec, AEM, Link, Motec, ProEFI. Tror väl säkert 90% av alla 1000hk 2JZor fortfarande har original givare, många kör också fortfarande på original tändspolar men med tändförstärkare där sprutet kör waste-fire.

Snyggt bygge förresten!
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

RWHP skrev:Multirem finns att köpa för rätt längd när man kör utan AC.

Alla givare på 2JZan klockrent till de här spruten vet jag, Vipec, AEM, Link, Motec, ProEFI. Tror väl säkert 90% av alla 1000hk 2JZor fortfarande har original givare, många kör också fortfarande på original tändspolar men med tändförstärkare där sprutet kör waste-fire.

Snyggt bygge förresten!
Yes hittade rätt rem på biltema :thumbright:
Oki där ser man, märkligt att de inte funkar på vems me då.
Pratade med (vems) Jörgen och han sa att han mappat ett par supror med vems nu och de har funkat kalas, fast med gt1 givare då och en borttagen tand.
Att suprans org spolar funkar vet ja men hadde inga kontakter o de va ju nästan samma pris o köpa kontakter som nya cop spolar och med de slipper ja ju köpa tändförstärkare, så valet var ju rätt lätt.
Tack.

Mvh
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av ogge »

volvo laget klarar hårda plattor
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

ogge skrev:volvo laget klarar hårda plattor
Oki från villken bil?
Har provat från m56 och dom går inte över axeln.

Mvh
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av ogge »

har du kollat från nyare m56, altså inte 850 alternativt från m66 (6vxl lådan)
dom har grövre ingående axel
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

ogge skrev:har du kollat från nyare m56, altså inte 850 alternativt från m66 (6vxl lådan)
dom har grövre ingående axel

Aha ska kolla på de.

Mvh
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av ogge »

har ett m66 lager ligger här på jobbet. hur grov är ingåendeaxeln på supra ?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

ogge skrev:har ett m66 lager ligger här på jobbet. hur grov är ingåendeaxeln på supra ?
Hmm minnet :thumbdown:
Får åter komma i mon om de om inte nån anan har de i huvudet.

Mvh
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Nån som vet var jag kan få tag på bultar som funkar till svänghjulet m10*1.25*25?
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Full fart i garaget :thumbright:
Hoppas på uppstart i veckan

Bild
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Bild
Dragit kablarna till batt o lysen i skärmarna, Vemshärvan kommer kommer in under insuget så slipper massa synliga äkliga kablar överallt :)
Bild
Bagaget blir enklast möjliga i år.
Bild
De som återstår är vakumslangar hälla på vatten/olja o sen vrida på nyckeln.
Fredrik Eriksson
För mycket laddtryck
Inlägg: 205
Blev medlem: sön mar 22, 2009 9:56 pm
Ort: Strömsund / Jämtland

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Fredrik Eriksson »

Porr!
Volvo 740 M50
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Pitbull »

snyggt! =)
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Den lever. :thumbright:
Insugspackningen läckte så de tjuter som fan, numera fixat

Bild
Senast redigerad av Turbolover82 den tor maj 10, 2012 12:26 am, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar