Elproblem Honda dominator 650cc 2001

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
vallekalle
Lite mer laddtryck

Elproblem Honda dominator 650cc 2001

Inlägg av vallekalle »

Hejsan,

Jag har en Honda Dominator 650cc årsmodell 2001 som uppvisar följande symtom:

Från det att jag slår till blinkers med riktningsväljaren på handtaget så tar det 15-20sekunder innan blinkers börjar blinka. När den väl börjat blinka så ser jag inga problem. Felet uppstår endast efter en stunds körning (då batteriet är ordentligt uppladdat). Om jag stänger av blinkers efter en kort period av blinkning och sedan startar den igen så uppstår inte felet. Om jag däremot väntar ett tag med att köra igång den igen så uppstår fördröjningen återigen.

Någon som känner igen detta eller har en ide om vad det kan handla om. Mina egna gissningar är laddspänningsregulator (för hög spänning när batteriet är "mättat") alternativt relä för blinkers som börjar ge upp. Men alla idéer och erfarenheter mottages tacksamt.

Vänliga hälsningar,
Johan Andersson
Filip L
Forumsberoende

Re: Elproblem Honda dominator 650cc 2001

Inlägg av Filip L »

du kan testa att mäta framför relät och se om det kommer ström till det direkt du startar blinkersen, gör det inte det kan felet sitta i spaken eller liknande, ifall det kommer ström direkt kan du testa mäta efter relät och se ifall fördröjningen sitter där, el är inte riktigt min grej men det är nog lättare för andra att hjälpa om de vet vars felet sitter :thumbright:
Humbug
För mycket laddtryck

Re: Elproblem Honda dominator 650cc 2001

Inlägg av Humbug »

Känner igen det där, och fast på honda 125. bytte till ett kina relä, och problemet försvann...
Skrotsamlare, och skrotletare!

I min ägo just nu :

Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...:)).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Skriv svar